۱۹ آبان ۱۴۰۱
کپی شد!

تحلیل؛

ران دسانتیس رقیب اصلی ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمربکا/نظریه ترامپ از نوع عاقل

ران دسانتیس رقیب اصلی ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمربکا/نظریه ترامپ از نوع عاقل

بزرگترین پیروز انتخابات میان دوره‌ای بدون شک فرماندار فلوریدا است، وی بارها سعی کرد ترامپ را به چالش بکشد، همه این واقعیت‌ها بیانگر این است که آمریکا با یک تحول واقعی و موثر و خطرناک روبروست که ممکن است پس از دو سال واقعیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تغییر دهد.

ران دِسَانتیس (: Ron DeSantis؛ زاده ۱۴ سپتامبر ۱۹۷۸) فرماندار فلوریدا است. او پیشتر نمایندهٔ حوزه انتخابیه ششم فلوریدا از جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا یوده است.

فاکس نیوز در گزارشی درباره وی و انتخابات گزارش داد: بزرگ ترین بازنده این انتخابات دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا است که نامزدهای منتخب او در برخی از رقابت های انتخاباتی نتوانستند رقبای دموکرات آسیب پذیر خود را شکست دهند.

این رسانه آمریکایی گفت: بار دیگر دونالد ترامپ ممکن است به عامل شکست جمهوری خواهان در کسب کنترل سنا تبدیل شود.

بر اساس نتایج میان دوره ای ۲۰۲۲ بسیاری اینگونه نتیجه خواهند گرفت که حزب جمهوریخواه بدون رهبری دونالد ترامپ می تواند به مسیر خود ادامه دهد.

رسانه نزدیک به جمهوریخواهان ادامه داد: از همان روزهای نخستین انتخابات میان دوره ای، منتقدان ترامپ وی را به تلاش برای پیشبرد اهداف خود به جای اولویت دادن به کسب کرسی ها برای حزب جمهوریخواه متهم کردند.

ترامپ از نامزدهایی حمایت کرد که شخصا به او وفادار بودند و از ادعای او مبنی بر نامشروع بودن انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا حمایت کردند.

فاکس نیوز اضافه کرد: دموکراتها به شدت از انکار کنندگان انتخابات انتقاد کرده‌اند. جو بایدن در سفرهای خود به سراسر آمریکا هشدار داد که انتخاب چنین نامزدهایی تهدیدی برای دموکراسی به شمار می رود، هرچند این شعار دموکراتها نتوانست آمریکایی ها را به خود جذب کند زیرا آنها بسیار نگران مسائل اقتصادی و تورم هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با شرکت در انتخابات میان دوره ای کنگره، به فرماندار جمهوری خواه فلوریدا رای داد که رقیب احتمالی وی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری است.
.

ترامپ در واقع به فردی رای داد که احتمال می رود اصلی ‌ترین رقیب او در رقابت‌ های درون ‌حزبی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باشد.
تحلیلگران معتقدند ران دسانتیس رقیب اصلی ترامپ البته از نوع عاقل آن خواهد بود که می توان نتیجه گرفت اکنون تئوری مرد عاقل در برابر تئوری مرد دیوانه مطرح شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز