۱۶ آبان ۱۴۰۱
کپی شد!

با برپایی تظاهراتی؛

شهروندان بحرین بر تحریم انتخابات و آزادی زندانیان سیاسی تاکید کردند

شهروندان بحرین بر تحریم انتخابات و آزادی زندانیان سیاسی تاکید کردند

در سایه تداوم تجمع و تظاهرات روزانه بحرینی ها برای دعوت به تحریم انتخابات پارلمانی و تاکید بر لزوم آزادی زندانیان سیاسی، این بار شماری از اهالی شهرک "السنابس" در شرق شهر منامه پایتخت این کشور تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش نگاه نو، شهرک السنابس در شرق شهر منامه یکشنبه شب شاهد تجمع اعتراضی شماری از زنان بحرینی بود. آنها در این تجمع خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و برخورداری آنها از حقوق مشروع خود شدند. تجمع کنندگان همچنین بر تحریم “انتخابات شکست خورده” پارلمانی پیش رو تاکید کردند.

پیشتر آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین گفته بود که انتخابات در این کشور برای استبداد بیشتر است و خواستار عدم شرکت مردم در این انتخابات شد.

به تازگی زندانیان سیاسی دربند رژیم بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای هرگونه مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش رو را خیانت به ملت این کشور دانستند. انتخابات پارلمانی بحرین قرار است ۱۲ نوامبر ( ۲۱ آبان) برگزار شود.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین، هزاران نفر شهید یا زخمی شده اند و حکومت آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها حکومت آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز