۱۵ آبان ۱۴۰۱
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

 بی‌بی؛ چالش جدید جو بایدن

 بی‌بی؛ چالش جدید جو بایدن

انتخاب نتانیاهو می‌تواند تأثیر بیشتری برای ورود جمهوری‌خواهان در کنگره داشته باشد و احتمال زیاد با لابی صهیونیست‌ها بتواند با سیاست‌های کنگره همراه‌تر و در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری مؤثر باشد.

به گزارش نگاه نو، اتفاقی که در سالهای اخیر برای جامعه اسرائیل رخ داده این است که ناامیدی و شکست در سیاست‌های منطقه‌ای و داخلی نوعی خواری به آنها داده و به دنبال یک قدرت و بازگشت اعتمادبه‌نفس هستند. نتانیاهو با بهره گیری از این موضوع از آسیب روحی مردم اسرائیل به نفع خودش استفاده کرد و با تبلیغ رویکرد حمله و خشونت طلبی در منطقه و اراضی اشغالی رأی آورد.

با انتخاب نتانیاهو می‌توان گفت جامعه اسرائیل به یک سردرگمی رسیده است چرا که نتانیاهو را از روی محبوبیت انتخاب نکرد بلکه صهیونیستها از روی افول و مشکلات متعدد داخلی به وی رأی دادند. جامعه‌ای که در اقتصاد و افول قدرت دچار مشکل شده باشد، نیازمند رئیس‌جمهور جنگ‌طلب یا همان مرد دیوانه است. کاری که دونالد ترامپ درباره برجام با ایران کرد، نتانیاهو در برابر میدان گازی کاریش خواهد کرد.

انتخاب نتانیاهو می‌تواند تأثیر بیشتری برای ورود جمهوری‌خواهان در کنگره داشته باشد و احتمال زیاد با لابی صهیونیست‌ها بتواند با سیاست‌های  کنگره همراه‌تر و در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری مؤثر باشد. نباید فراموش کرد او موافق سیاست‌های دونالد ترامپ بود چرا که او توانست طرح موسوم به معامله قرن را که از سال ۱۹۵۰ دنبال می‌شد، حتی به صورت شکست خورده عملی سازد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز