۱۵ آبان ۱۴۰۱
کپی شد!

با انتشار کتابی؛

جمعیت الوفاق ۱۳۹ دلیل برای تحریم انتخابات بحرین اعلام کرد

جمعیت الوفاق ۱۳۹ دلیل برای تحریم انتخابات بحرین اعلام کرد

جمعیت الوفاق الوطنی الاسلامی بحرین ۱۳۹ دلیل برای تحریم انتخابات پارلمانی ساختگی توسط رژیم آل خلیفه اعلام کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از پایگاه خبری مرآه بحرین امروز (یکشنبه) از انتشار کتابچه ای حاوی ۱۳۹ دلیل برای تحریم انتخابات پارلمانی ساختگی توسط رژیم آل خلیفه که در میان چالش خفقان قانون اساسی، سیاسی و حقوقی برگزار می شود از سوی جمعیت الوفاق الوطنی الاسلامی خبر داد.

بر اساس اعلام این پایگاه خبری، این ۱۳۹ دلیل «نقص قانونی و قانون اساسی، نبود روند انتخابات بر اساس حداقل معیارهای عدالت و ساختاری و سست بنیان بودن برای بیان اراده شهروندان بحرینی به شکل علمی» را شامل می شود.

دلایل یاد شده همچنین با استناد به ابعاد و زوایای مختلف تجربه شده بیان می کند که انتخابات آینده مجلس بحرین منجر به تشکیل مجلسی فرمایشی خواهد شد و نمایندگی مردم را ندارد و قادر به انجام هیچ کاری نیست.

به گزارش الوفاق، نتایج دلایل اینکه تبلور این انتخابات فرمایشی آن است که نتیجه همه مقدمات، شرایط و رویه های ساختگی است و ۱۰۰ درصد دولت منامه را نمایندگی می کند.

پیشتر نیز آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین گفته بود که انتخابات در این کشور برای استبداد بیشتر است و خواستار عدم شرکت مردم در این انتخابات شد.

به تازگی زندانیان سیاسی دربند رژیم بحرین با صدور بیانیه‌ای هرگونه مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش رو را خیانت به ملت این کشور دانستند.

انتخابات پارلمانی بحرین قرار است ۱۲ نوامبر ( ۲۱ آبان) برگزار شود. بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان انقلاب مردمی بحرین، ده‌ها نفر شهید و هزاران زخمی شده اند و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز