۱۴ آبان ۱۴۰۱
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

چرا نتانیاهو دوباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد/ انتخاب نتانیاهو یک نقطه قوت است؟

چرا نتانیاهو دوباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد/ انتخاب نتانیاهو یک نقطه قوت است؟

بنیامین نتانیاهو (بی بی)  بار دیگر به قدرت رسید و قرار است مامور تشکل کابینه این رژیم شود. ائتلافی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اکثریت کرسی‌ها را در پارلمان این رژیم که ۱۲۰ کرسی دارد از آن خود کرده است.

به گزارش نگاه نو، باید دانست بازگشت نتانیاهو اگرچه به معنای پیروزی و حزب او تفسیر می‌شود اما باید این نکته مهم را در نظر داشت که بازگشت نتانیاهو به معنای ناامیدی جامعه اسرائیلی است که بار دیگر مجبور شد به نتانیاهو رای دهد.

اگر به شعارهای انتخاباتی نتانیاهو نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که جامعه صهیونیستی آرامش، امنیت و اعتماد به نفس خود را از دست داده است و احیای آن را در خشونت طلبی نتانیاهو جستجو می کند.

نتانیاهو در تبلیغات خود همواره موضوع لغو قرارداد ترسیم مرزهای دریایی با لبنان و تشدید خشونت علیه فلسطینی‌ها را مطرح می‌کرد.

او، به محض تشکیل و تحویل قدرت، سه گام اصلی را برخواهد داشت که عبارتند از:

نخست: بازگشت به احیای اجرای معامله قدرت، الحاق کرانه باختری، تبعید اغلب فلسطینی‌ها به اردن به عنوان وطن جایگزین.

دوم: تشدید حملات و یورش‌ها به مسجد‌الاقصی و تقویت سیطره یهود علیه آن و محو هویت عربی و اسلامی آن. با توجه به رهبران این ائتلاف نژاد پرست، هیچ بعید نیست که نخستین گام تقسیم مسجدالاقصی مشابه آن‌چه که در خصوص مسجد ابراهیمی در الخلیل صورت گرفت، برداشته شود و گام دوم تخریب آن و برپا کردن معبد ادعایی بر روی ویرانه‌های آن باشد.

سوم: لغو یا تعلیق توافقنامه تعیین مرزهای دریایی با لبنان، مشابه آن‌چه در توافق اسلو با فلسطینی‌ها رخ داد. نتانیاهو این را به صراحت در تبلیغات انتخاباتی خود بیان کرد. این در حالی است که استخراج گاز و نفت از میدان کاریش در حال حاضر آغاز شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز