۹ آبان ۱۴۰۱
کپی شد!

هیل گزارش داد؛

جمهوری‌خواهان نگران دستکاری در نتیجه انتخابات میاندوره‌ای

جمهوری‌خواهان نگران دستکاری در نتیجه انتخابات میاندوره‌ای

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات میاندوره‌ای در آمریکا ( ۱۷ ابان ماه) تازه ترین نظرسنجی های به عمل آمده حاکی از آن است که بیش از ۶۰ درصد از جمهوری‌خواهان نگران دستکاری در نتیجه این انتخابات هستند.

به گزارش نگاه نو، تارنمای خبری هیل با انتشار این خبر نوشت: بنابر نتایج نظرسنجی مشترک دانشگاه «سافولک» (Suffolk University) (واقع در بوستون ایالت ماساچوست آمریکا) و نشریه «یو.اس.ای تودی»، از هر سه جمهوری خواه دو نفر نگران نتیجه انتخابات پیش رو هستند.

نتایج این نظرسنجی که روز یکشنبه به وقت محلی انتشار یافت حاکی است که ۶۲ درصد از رای دهندگان جمهوری‌خواه درباره دستکاری در نتایج انتخابات میان دوره ای ابراز نگرانی کرده اند اما در مقابل تنها ۲۱ درصد از دموکرات ها چنین نظری دارند.

جمهوری‌خواهان همچنان ریاست جمهوری بایدن را قبول ندارند

بنابراین گزارش در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای در آمریکا رای دهندگان جمهوری‌خواه همچنان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بدبین بوده و مشروعیت ریاست جمهوری جو بایدن را زیر سوال برده اند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی این است که ۶۴ درصد از جمهوری‌خواهان گفته اند در این دوره از انتخابات میان دوره ای به نامزدی رای خواهند داد که مشروعیت پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را زیر سوال برده است، این درحالی است که ۸۴ درصد از رای دهندگان دموکرات گفته اند که چنین کاری نخواهند کرد.

درهمین حال ۵۳ درصد از رای دهندگان مستقل اعلام کرده اند که از چنین نامزدهایی حمایت نمی کنند اما ۳۳ درصد اعلام کرده اند از نامزدهایی که مشروعیت بایدن بعنوان رئیس جمهوری آمریکا را زیر سوال برده اند حمایت خواهند کرد.

آمریکا در مسیر غلط قرار دارد

نتایج این نظرسنجی همچنین حکایت از این دارد که ۶۶ درصد از پرس شوندگان بر این باور هستند که آمریکا در مسیری اشتباه قرار دارد در مقابل تنها ۲۴ درصد معتقدند کشورشان در مسیر درستی به پیش می رود.

درهمین حال نتایج نظرسنجی مشترک دیگری که توسط موسسه نظرسنجی «یوگاو» و شبکه خبری آمریکایی «سی بی اس نیوز» (CBS News-YouGov) به عمل آمده، نشان می دهد از هر ۱۰ آمریکایی هشت نفر وضعیت امور جاری در آمریکا را «خارج از کنترل» توصیف کردند.

نتایج این نظرسنجی مشترک که روز یکشنبه (هفتم آبان ماه) انتشار یافت حاکی است که ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند مور در آمریکا از کنترل خارج شده و تنها ۲۱ درصد می گویند مسائل کشور تحت کنترل قرار دارند.

بایدن همچنان نامحبوب

محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای در این کشور بنابر نتایج این نظرسنجی مشترک همچنان منفی است، چنانکه ۵۶ درصد از پرسش شوندگان مخالفت عملکرد بایدن به عنوان رییس جمهور کشور هستند و ۴۴ درصد عملکرد وی را مورد تایید قرار داده اند.

نظرسنجی مشترک دانشگاه «سافولک» و نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» از میان یکهزار نفر از رای دهندگان آمریکایی در مورخ ۱۹ تا ۲۴ اکتبر (۲۷مهر تا دوم آبان) و با خطای ۳.۱ درصد به عمل آمد.

درهمین حال نظرسنجی مشترک موسسه نظرسنجی «یوگاو» و شبکه خبری آمریکایی «سی بی اس نیو» از ۲۶ تا ۲۸ اکتبر (چهارم تا ششم آبان ماه) از دوهزار و ۱۱۹ شهروند آمریکایی با خطای ۲.۴ درصد انجام شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز