۲۶ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

نتایج یک نظرسنجی؛

تنها یک سوم آمریکایی‌ها دوباره به بایدن رای می‌دهند

تنها یک سوم آمریکایی‌ها دوباره به بایدن رای می‌دهند

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تنها ۳۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی دوباره به جو بایدن رئیس جمهور کنونی این کشور رای خواهند داد.

به گزارش نگاه نو، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط فاکس نیوز، تنها یک سوم از رای دهندگان آمریکایی می‌خواهند در انتخابات ۲۰۲۴ به جو بایدن رای دهند در حالی که بیش از نیمی از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی، گفته‌اند آنها به فرد دیگری رای خواهند بود.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۳۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اظهار کردند که از تلاش بایدن برای انتخاب مجدد حمایت می‌کنند در حالی که بیش از ۵۴ درصد می‌گویند به شخص دیگری رای می‌دهند.

علاوه بر این، دیگر نتایج این نظرسنجی نشان می دهد، ۷۱ درصد دموکرات‌ها اعلام کردند که در انتخابات بعدی نیز همچنان به رئیس جمهوری کنونی رای می‌دهند در حالی‌که این عدد بین مستقل‌ها تنها ۱۳ و در میان جمهوری‌خواهان ۴ درصد بوده است.

در عین حال در این نظرسنجی مشخص شده که همه آمریکایی‌ها تصمیم خود را نگرفته‌اند و گروهی از رای‌دهندگان اعلام کرده‌اند که به زمان بیشتری احتیاج دارند تا تصمیم خود را برای رای دادن، نهایی کنند.

همچنین، ۱۱ درصد دموکرات‌ها اظهار کردند که هنوز نمی‌دانند که در انتخابات ۲۰۲۴ چه تصمیمی خواهند گرفت. این عدد در میان جمهوری‌خواهان ۵ و در میان مستقل‌ها ۲۵ درصد بوده است.

نتایج کلی این نظرسنجی حاکی از آن است که میزان حمایت کلی برای انتخاب دوباره جو بایدن نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه ژانویه ۳ درصد کاهش یافته است؛ جایی که در آن نظرسنجی حدود ۳۶ درصد از مردم آمریکا گفته بودند همچنان از بایدن برای حضور در انتخابات بعدی حمایت خواهند کرد.

با این حال میزان محبوبیت جو بایدن در ماه گذشته ۳ درصد افزایش و به ۴۶ درصد رسیده است. این در حالی‌است که رئیس جمهوری آمریکا در تابستان شدیدا شاهد کاهش میزان محبوبیت خود بود و حتی در ماه ژوئیه این عدد به ۴۰ درصد رسید.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲ سال دیگر و در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و میزان محبوبیت جو بایدن در ماه‌های اخیر روند نزولی داشته است.

سخنگوی کاخ سفید حدود دو هفته پیش در نشست خبری خود از اعلام آمادگی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای نامزدی انتخابات ۲۰۲۴ خبر داد.

کاخ سفید اصرار دارد که بایدن در بحبوحه تردیدهایی که به دلیل محبوبیت نسبتاً پایین او و سوالاتی در مورد سن او منتشر شده، قصد دارد مجدد برای انتخابات نامزد شود.

“سدریک ریچموند”، مشاور ارشد کمیته ملی دموکرات نیز پیشتر گفته بود: «بایدن نامزد می‌شود و ما زیرساختی برای او ایجاد می‌کنیم تا بتواند پیروز شود.»

به رغم این اظهارات، بسیاری از دموکرات ها نسبت به حمایت از بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ مطمئن نیستند اما به طور کلی در مورد پیروزی حزبشان در انتخابات میان دوره‌ای خوشبین و شاهد افزایش بسیار اندک حمایت ها از عملکرد بایدن هستند.

این در حالی است که بایدن بارها اعلام کرده که در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد. اخیرا در ماه ژوئن نیز او اظهار کرده بود که برای مبارزه با ترامپ در رقابت های انتخاباتی ناامید نیست.

پیشتر نیز کاملا هریس معاون بایدن، به طور مفصل، انتخابات بعدی این کشور را در صورت کناره گیری بایدن از شرکت در انتخابات، مورد بررسی قرار داد. وی اظهار کرد رئیس جمهور قاطعانه تصمیم دارد دوباره در انتخابات شرکت کند و اگر این کار را انجام دهد من با افتخار در کنار او خواهم بود.

بایدن پیشتر تاکید کرده که احساس می کند که تنها فردی در حزب دموکرات است که می تواند ترامپ را شکست دهد، اما اگر ترامپ در انتخابات شرکت نکند، بایدن با رقبای دیگر جمهوری خواه از جمله ران دوسانتوس فرماندار فعلی فلوریدا که امیدهای بسیاری نسبت به او وجود دارد، رقابت کند. در این صورت، سن فاکتوری مهم برای رقابت بایدن با سانتوس خواهد بود که تنها ۴۴ سال دارد.

این در حالی است که شرکت نکردن یک رئیس جمهور فعلی در انتخابات بعدی در آمریکا، امری بسیار غیرعادی است. آخرین بار این اتفاق در زمان لیندن جانسون در دوران جنگ ویتنام افتاد. اما آمریکا تاکنون رئیس جمهوری به سن و سال بایدن نداشته است.

در ۸ نوامبر، “جو بایدن”، رئیس جمهور ایالات متحده ممکن است به سرنوشت سلف های خود دچار شود. تقریباً در ایالات متحده مرسوم است که رئیس جمهور در انتخابات میان دوره‌ای مجازات می شود. اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این بار هم همین‌طور خواهد بود، میزان محبوبیت بایدن تقریباً به اندازه محبوبیت سلف او دونالد ترامپ قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ بد است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز