۱۶ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

نیوزویک در تحلیلی نوشت؛

آمریکا به تغییر موضع در جنگ روسیه و اوکراین نیاز دارد

آمریکا به تغییر موضع در جنگ روسیه و اوکراین نیاز دارد

با گذشت هفت ماه از جنگ روسیه و اوکراین موضع آمریکا، در قبال این جنگ کوچکترین تغییری نکرده است و به نظر می رسد که از نظر سردمداران آمریکایی هزینه این جنگ برای مالیات پردازان این کشور اهمیتی ندارد.

به گزارش نگاه نو، نیوزویک رسانه آمریکایی در مطلبی به قلم «جاش هامر» افزود: با گذشت چندین ما از آغاز جنگ اوکراین و تحولات به وجود آمده موضع رسمی واشنگتن در قبال این جنگ تغییر چندانی نکرده است.

نویسنده این مطلب، موضع آمریکا را در قبال این جنگ دوگانه و بسیار ساده گرایانه توصیف کرده و تلاش می کند «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهوری روسیه را فردی «منفور» و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او را نجیب و بدون نقص معرفی کند.

به نوشته این نشریه، آمریکا نشان داده از تلاش های اوکراین برای بازپس گیری هر وجب از خاک خود در دونباس و کریمه از دشمن مجهز به سلاح هسته ای خودحمایت خواهد کرد و به نظر می رسد اهمیتی ندارد که این کمک چه هزینه ای برای مردم آمریکا دارد.

جو بایدن و کامالا هریس معاون او در گفتگو با زلنسکی بیان کردند که این کشور هرگز الحاق کریمه به خاک روسیه را به رسمیت نشناخته است. بایدن متعهد شده که به حمایت از اوکراین در مقابل روسیه ادامه خواهد داد.

در این مرحله از جنگ، عملاً همه این خط ‌مشی‌ها برای منافع ملی واقعی آمریکا در این مناطق مورد مناقشه، غیرموثر و بی ثبات کننده هستند. واشنگتن باید به دنبال «تنش زدایی و صلح» در اوکراین باشد.

این مطلب می افزاید: غرب باید در قبال درخواست های اوکراین برای ملحق شدن به ناتو و حتی درخواست شخص زلنسکی برای مداخله ناتو در حملات پیشگیرانه علیه روسیه محتاط باشد. بایدن باید واقعیت را تشخیص دهد و فورا موضع راهبردی خود را تغییر دهد.

این نویسنده درباره الحاق مناطقی از خاک اوکراین به روسیه افزود: این ها مناطق مورد مناقشه ای هستند که دولت بایدن و «دموکراسی غربی و آزاد» آن ها را برای موجودیت اوکراین و تمامیت ارضی غرب مهم می دانند و چنین تصور می کنند که حفظ سلطه بر آنها ارزش هر گونه هزینه نظامی، اقتصادی و انسانی را دارد.

نیویوزیک با اشاره به تقسیمات قومی در مناطقی از خاک اوکراین که روسیه به خود ملحق کرده است نوشت برای مردم عادی آمریکا این اختلاف های قومی اهمیتی ندارد و نباید هم داشته باشد.

به اعتقاد نویسنده، عقل سلیم حکم می کند دولت بایدن باید از همه اهرم‌ها استفاده می‌کرد تا زلنسکی و پوتین را در اسرع وقت به میز مذاکره بکشاند و به این ترتیب از خطر فاجعه هسته‌ای جلوگیری کند. آمریکا باید این کشور و ناتو را نیز از چشم اندازی که هیچ رئیس جمهوری در دوران جنگ سرد آن را تایید نمی کند خارج کند.

این ستون نویس آمریکایی اظهار داشت این که طبقه حاکم در آمریکا علاقه ای به تنش زدایی ندارد و برعکس تمایل به ایجاد تنش دارد، نشان می دهد که چقدر آنها از واقعیت دور هستند.

وی ابراز امیدواری کرده مردم آمریکا در انتخابات میان دوره ای کنگره که درآبان ماه برگزار می شود سیاست های مقامات خود در تنش زایی را مهار کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز