۱۲ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

ناصر کنعانی:

بایدن به جای ژست های بشردوستانه به کارنامه حقوق بشری کشورش فکر کند

بایدن به جای ژست های بشردوستانه به کارنامه حقوق بشری کشورش فکر کند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۲ مهر ماه در صفحه اینستاگرامش نوشت: سال‌هاست که مردم جهان چهره حقیقی و بی نقاب حقوق بشر آمریکایی را در فلسطین، افغانستان، عراق، یمن، لیبی، سوریه و حتی در خاک آمریکا مشاهده کرده و می‌کنند.

به گزارش نگاه نو، وی افزود: بهتر بود آقای جو بایدن قبل از گرفتن ژست‌های بشردوستانه، کمی راجع به کارنامه حقوق بشری کشور متبوع خود فکر می‌کرد، هر چند ریاکاری نیازی به فکر ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا بهتر بود نگران تحریم‌های بی‌شمار و به اذعان دولت آمریکا بی‌سابقه و فلج کننده- علیه ملت ایران باشد که اعمال آنها علیه هر ملتی، مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و اعلام کرد: «من به شدت نگران گزارش‌های مربوط به تشدید سرکوب‌ خشونت آمیز معترضان از جمله دانشجویان و زنان در ایران هستم، افرادی که خواهان حقوق برابر و کرامت انسانی اولیه خود هستند.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوم مهر ماه نیز در توئیتی به توئیت «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: ایالات متحده با آن سابقه ننگین حقوق بشری هم در داخل و هم خارج از کشور، چطور به خود جرأت داده و خود را در موضع برتر اخلاقی می‌بیند و به موعظه جهان می‌نشیند؟ آقای بلینکن باید به یاد داشته باشد که او وزیر خارجه کشوری است که پلیس آن تنها در ۹ ماه، ۷۳۰ نفر که بسیاری از آن‌ها سیاه‌پوست بوده‌اند را به ضرب گلوله کشته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز