۱۲ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

حقوقدان لبنانی در گفتگو با نگاه نو:

جام جهانی قطر نباید به فرصتی برای بهره‌برداری رژیم صهیونیستی تبدیل شود

جام جهانی قطر نباید به فرصتی برای بهره‌برداری رژیم صهیونیستی تبدیل شود

می صبحی الخنساء در گفتگو با نگاه نو با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر گفت که نباید اجازه داد رژیم صهیونیستی از این مناسبت ورزشی مانند رویکرد و تجربه های گذشته برای فشار به فلسطینی‌ها بهره‌برداری کند.

به گزارش نگاه نو، می صبحی الخنسا تحلیلگر لبنانی و مدیر موسسه بین المللی مبارزه با فرار از مجازات اعلام کرد که اسرائیلی‌ها همواره از مناسبت جهانی در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و به ویژه ورزشی یا برای فشار و تشدید رفتار خشونت آمیز خود به فلسطینی‌ها استفاده کردند یا آنکه تلاش شد تا از این مناسبت ها برای عادی سازی روابط و تثبیت رژیم صهیونیستی بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد که اسرائیلی ها پیشتر در مسابقات اسب سواری در قطر و جودو در امارات پیش زمینه چنین رویکردی را آماده کردند.

این حقوقدان لبنانی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که ورزش و مسائل فرهنگی و مناسبت های جهانی تا چه اندازه برای رژیم صهیونیستی به منظور مشروعیت سازی اهمیت دارد. فرصتی که به اعتقاد من ملت‌ها و کشورهای اسلامی از آن برای پرداختن به اشتراک ها و موضوع مهم فلسطین، آنگونه که باید استفاده نکرده اند.

صبحی الخنساء در ادامه گفت: باید مراقب بود که این گونه مناسبتهای جهانی نباید برای تجارت با آرمان ملت های جهان و نیز انحراف آنها از مسائل کلان تبدیل شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز