۱۰ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

پرونده انتخابات بحرین «۱»؛ سعید الشهابی در گفتگو با نگاه نو:

نظام آل‌خلیفه دنبال یک انتخابات فرمایشی برای مشروعیت بخشی به استبداد سیاسی است

نظام آل‌خلیفه دنبال یک انتخابات فرمایشی برای مشروعیت بخشی به استبداد سیاسی است

دکتر سعید الشهابی دبیرکل جنبش آزادگان بحرین اکنون در لندن مستقر است. وی در گفتگو با نگاه نو درباره تلاش آل‌خلیفه برای برگزاری انتخابات فرمایشی گفت که نظام آل خلیفه تلاش می‌کند با برگزاری انتخابات فرمایشی یک مشروعیت سیاسی در بین افکار عمومی داخلی و منطقه و جهان کسب کند.

به گزارش نگاه نو، سعید الشهابی ادامه داد که مطالبه مردم بحرین ایجاد دموکراسی و تغییر ساختار سیاسی این کشور و نیز برگزاری انتخابات آزاد و شفاف با حضور ناظران بین المللی است.

سعید الشهابی افزود: مسالمت آمیز بودن، یکی از ویژگی های بی نظیر انقلاب مردم بحرین است که در هیچ کدام از اعتراضات انقلاب های عربی شاهد چنین موضوعی نبودیم.

انقلابی که هیچ عنصر خارجی در شکل گیری یا ادامه آن دخالت ندارد. وی ادامه داد که مردم بحرین با وجود ماشین سرکوب آل خلیفه، حمایت انگلیس و آمریکا از این خاندان اما همچنان با گذشت سالها به اعتراض و انقلاب خود ادامه می‌دهند.

این فعال بحرینی ادامه داد که با وجود اینکه سازمان‌های مستقل بین المللی رفتار و رویکرد سیاسی و خشونت آمیز آل‌خلیفه را محکوم کردند اما لابی انگلیس و آمریکا مانع از آن شده است که انقلاب مردم بحرین به پیروزی برسد.

سعید الشهابی تاکید کرد که انتخابات آینده، یک انتخابات فرمایشی، تشریفاتی و به منظور کسب مشروعیت سیاسی و انحراف افکار عمومی جهان از رویکرد خشونت آمیز نظام آل خلیفه است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز