۷ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

چارچوب هماهنگی شیعی عراق؛

بحران عراق رو به پایان است/ نخستین آزمون را پشت سر گذاشتیم

بحران عراق رو به پایان است/ نخستین آزمون را پشت سر گذاشتیم

کمیته هماهنگی شیعیان در عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» ( چارچوب هماهنگی) پس از برگزاری موفق نشست روز گذشته پارلمان پس از دو ماه وقفه، اعلام کرد که بحران سیاسی کشور رو به پایان است.

به گزارش نگاه نو، «محمود الحیانی» از رهبران عضو چارچوب هماهنگی از ائتلاف الفتح گفت: یک هیأت سه‌جانبه از سوی حزب دموکرات کردستان، ائتلاف السیاده و چارچوب هماهنگی به زودی به الحنانه می‌رود. این اقدام پس از برگزاری موفق نشست روز گذشته پارلمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: چارچوب هماهنگی همچنان به حضور جریان صدر در تشکیل دولت جدید یا دست‌کم سیر قانونی انتخاب نخست‌وزیر با موافقت سید مقتدی الصدر،  رهبر جریان صدر پایبند است.

الحیانی افزود: بحران خفه‌کننده ای که روند سیاسی کشور نزدیک به یک سال شاهد آن بود رو به پایان است. زیرا رهبر جریان صدر با تشکیل دولتی که به شهروندان خدمات ارائه می‌کند و با توافق همه نیروهای سیاسی تشکیل شود، مخالفت نخواهد کرد.

در همین راستا، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل‌ الحق عراق با تاکید بر ضرورت تشکیل دولتی قوی که بتواند از بودجه مالی کنونی برای خدمت به مردم بهره‌برداری کند، از نیروهای سیاسی معترض خواست تا صفحه جدیدی را باز کنند.

وی اقدامات تروریستی و خرابکارانه‌ای که روز گذشته در منطقه سبز بغداد و اطراف آن صورت گرفت را محکوم کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز