۶ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

نتایج یک نظرسنجی؛

اغلب آمریکاییها دیپلماسی را راهکار پایان جنگ اوکراین می دانند

اغلب آمریکاییها دیپلماسی را راهکار پایان جنگ اوکراین می دانند

نتایج نظرسنجی موسسه پژوهشی «کوئینسی» که پس از پیش‌روی‌ نیروهای اوکراینی در منطقه خارکیف در شرق اوکراین میان یک هزار و ۲۱۵ آمریکایی صورت گرفت، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رای دهندگان (۵۷ درصد) از اقدام هرچه سریعتر واشنگتن در جهت برگزاری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین حمایت می‌کنند.

به گزارش نگاه نو، با وجود اینکه پیش‌روی‌های اخیر اوکراینی‌ها عده‌ای از مقام‌های آمریکایی را نسبت به شکست روسیه امیدوار کرده است اما بالغ بر نیمی از مردم این کشور (۵۷ درصد) ارزیابی هوشمندانه‌تری نسبت به آن‌ها دارند. رای دهندگان باور دارند که این جنگ بر سر میز مذاکره حل و فصل می‌شود تا در میدان نبرد و پیروزی یک طرف.

۶۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی، جدا از تفاوت‌های فردی و جهت‌گیری‌های سیاسی، معتقدند که جنگ اوکراین بر وضعیت اقتصادی آن‌ها تاثیر داشته است. همچنین ۵۸ درصد اعلام کرده اند در صورتی که حمایت‌های نظامی و مالی واشنگتن از اوکراین به افزایش بهای گاز و سایر اقلام منجر شود، با آن مخالفت خواهند کرد.

در گزارش کوئینسی از نتایج این نظر سنجی آمده است: اوکراین به بزرگترین دریافت کننده محموله‌های نظامی آمریکا در قرن اخیر تبدیل شده است. دخالت‌های نظامی واشنگتن در درگیری‌ها میان کی‌یف و مسکو، همزمان با پیشرفته شدن جنگ‌افزارهایی که در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، روز به روز نیز بیشتر می‌شود.

با این حال، فعالیت آمریکا در بخش دیپلماسی و مذاکره در مقایسه با حضورش در بخش نظامی، کمرنگ است. به طوری که وزیران خارجه آمریکا و روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین تنها یک بار گفت‌وگو کرده‌اند.

در حالی که قانون‌گذاران آمریکایی در یک قدمی تصویب بسته جدید ۱۲ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین هستند، ۴۷ درصد از پرسش‌شوندگان ارسال کمک های نظامی به این کشور را تنها در صورتی قابل قبول می‌دانند که در راستای سیاست در حال اجرا (مذاکره برای صلح) برای پایان جنگ باشد.

در این میان، ۴۰ درصد از رای دهندگان با ادامه ارسال سلاح‌های آمریکایی به اوکراین موافقند، حتی اگر مذاکراتی در کار نباشد.

در بخش دیگری از این نظر سنجی از شرکت‌کنندگان درباره انتخاب سه عدد از بزرگترین مشکلات روز آمریکا سوال شده است که تورم (۴۶ درصد)، اشتغال (۳۱ درصد) و خشونت‌های مسلحانه (۲۶ درصد) بیشترین پاسخ مثبت را دریافت کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز