۴ مهر ۱۴۰۱
کپی شد!

نتایج یک نظرسنجی؛

اغلب دموکراتها با نامزدی دوباره بایدن مخالف هستند

اغلب دموکراتها با نامزدی دوباره بایدن مخالف هستند

نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی نیوز حاکی از آن است که تنها حدود یک سوم یعنی ۳۵ درصد از دموکرات‌ها مایل به حضور بایدن در دور دوم ریاست جمهوری دارند درحالیکه ۵۶ درصد خواهان انتخاب فرد دیگری برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ از سوی حزب هستند.

به گزارش نگاه نو، این نظرسنجی که نتایج آن روز گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد ۴۷ درصد جمهوریخواهان، دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا را برای انتخابات بعدی ترجیح می‌دهند و ۴۶ درصد هم نامزدهای دیگر را برای نامزدی اصلح می‌دانند.

در میان شهروندان آمریکایی که از ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر (۲۷ تا ۳۰ شهریور) به صورت تلفنی به این نظرسنجی پاسخ دادند، محبوبیت بایدن با ۳۹ درصد رضایت و ۵۳ درصد نارضایتی همچنان پایین است. از نظر پاسخ دهندگان بدترین عملکرد وی در زمینه اقتصاد بوده و تنها ۳۶ درصد از نحوه عملکرد بایدن در این زمینه رضایت دارند. این در حالی است که ۸۴ درصد از رای دهندگان برای انتخابات میاندوره‌ای اقتصاد را به عنوان مهم ترین خواسته خود در نظر دارند.

در این نظرسنجی از احتمال رویارویی دوباره ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ سوال شده که ۴۸ درصد بایدن و ۴۶ درصد ترامپ را گزینه مورد نظر خود اعلام کردند اما در صورتی که رای دهندگان به پای صندوق‌های رای بروند نتیجه عکس می‌شود و نامزد احتمالی جمهوریخواهان بالاتر از رقیب احتمالی دموکرات خود قرار می‌گیرد. نکته جالب توجه این است که در همین حال ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقد هستند که ترامپ باید در پرونده‌های تحقیقات فدرال که علیه وی انجام می‌شود، دست کم در یکی از آنها متهم شود.

کار تحقیقاتی مشترک واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی نیوز در مورد انتخابات میاندوره‌ای آمریکا نشانگر این است که احتمالا جمهوریخواهان با نتیجه‌ای بسیار نزدیک پیروز نبرد انتخاباتی خواهند بود؛ ۴۷ درصد به نامزدهای حزب جمهوریخواه و ۴۶ درصد به اعضای حزب دموکرات رای خواهند داد.

انتخابات میاندوره ای آمریکا قرار است ۱۷ آبان ماه برگزار شده و تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یک‌صد کرسی مجلس سنا در میان نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به رقابت گذاشته شود؛ همچنین ۳۶ انتخابات فرمانداری ایالتی و برخی انتخابات محلی نیز همزمان دراین تاریخ در سراسر آمریکا برگزار می شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز