۲۹ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

نامه جمعی از شخصیت‌های سیاسی جهان به بایدن درباره سفر رئیسی به نیویورک

نامه جمعی از شخصیت‌های سیاسی جهان به بایدن درباره سفر رئیسی به نیویورک

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای و حقوقی منطقه و جهان در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار رویکرد واقع بینانه ایالات متحده آمریکا در قبال ایران شدند.

به گزارش نگاه نو، در این نامه که توسط سازمان “ائتلاف بین المللی مبارزه با فرار از مجازات” و با امضای جمعی از شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای جهان از جمله آمریکا، اسپانیا،ترکیه،فرانسه، لبنان، عراق و برخی دیگر از کشورهای اروپایی جمع آوری شده، آمده است:

عالیجناب جو بایدن؛ رئیس جمهور محترم ایالات متحده

حدود پنج دهه از روابط خصومت آمیز بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران می گذرد و این موضوع منجر به آن شده است که صلح و امنیت جهانی با مخاطره جدی مواجه شود. به نحوی که بسیاری از تحولات بین المللی خصوصا در خاورمیانه متأثر از تنش دو کشور بوده و متاسفانه هزینه های گزاف و غیرقابل محاسبه ای به طرفین و سایر کشورهای جهان وارد ساخته است.

وجود ایران هراسی مفرط در ایالات متحده و تاثیر منفی آن بر رهبران و جامعه ایرانی باعث شده دو طرف درک درستی از واقعیت ها نداشته و در نتیجه صرفا به حجم تنش بین دو طرف افزوده شده است.

بدیهی است گروه های فشار جهانی و نیز برخی کشورها و بازیگران بین المللی، منافع خود را در استمرار تنش بین دو کشور دیده و از آن استقبال نمایند.

ما بعنوان دوستان هر دو ملت و کشور ایالات متحده و ایران، و مخالفان جنگ و خشونت فراگیر در جهان، به جنابعالی و رؤسای محترم سنا و کنگره، پیشنهاد می کنیم از فرصت حضور رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل متحد استفاده نمایید و با رویکرد متفاوتی از گذشته رفتار نمایید. طبعا اتخاذ این سیاست که شما در سخنرانی رسمی و اظهارات خود ایران را مورد اتهام و هجمه قرار دهید و همزمان توقع داشته باشید رهبران ایران به شما روی خوش نشان داده و تحت فشار تن به گفتگو دهند، تصور درستی نخواهد بود. ادامه این سیاست هیچ گونه رهیافت مثبتی برای ایالات متحده نخواهد داشت و صرفا ایران را به دولت آمریکا بدبین تر خواهد کرد. این موضوع در شرایط فعلی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا بر همگان واضح است که رئیس جمهور رئیسی، جایگاه متفاوتی از سایر رؤسای جمهور سابق ایران دارد و مورد اعتماد و حمایت ویژه رهبر عالی ایران قرار دارد. او شخصا اعلام نموده که برنامه ای برای ملاقات با رئیس جمهور آمریکا ندارد ولی اگر او در این سفر توسط ایالات متحده مورد تکریم و احترام قرار گیرد و همچنین به گروه هاو جریانات فشار اجازه برای عرض اندام و اهانت و اعمال رفتارهای تبلیغاتی و بی حاصل علیه هیات ایرانی داده نشود و آنها در اطراف و حاشیه این سفر مهار شوند، او با خاطره مثبت ایالات‌ متحده را ترک خواهد کرد و پیش بینی می شود در مناسبات آینده دو کشور، اتفاقات مثبتی روی خواهد داد که به نفع دو کشور و صلح و ثبات جهانی خواهد بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز