۲۹ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

سفارت ایران در بیروت؛

نفتکش های حامل سوخت ایران به زودی عازم لبنان می شود

نفتکش های حامل سوخت ایران به زودی عازم لبنان می شود

یک شبکه لبنانی به نقل از سفارت ایران در بیروت، اعلام کرد که ایران آماده ارسال نفتکش‌های حامل سوخت به لبنان طی یک یا دو هفته آینده به منظور کمک به این کشور برای راه‌اندازی نیروگاه‌ها و تولید برق است.

به گزارش نگاه نو، شبکه المنار به نقل از سفارت ایران در بیروت نوشت: نفتکشهای ایرانی حامل سوخت طی یک یا دو هفته آینده برای حرکت به سوی لبنان آماده خواهند شد. یک هیأت لبنانی در تهران در حال رایزنی با مقامات مسئول در وزارت‌خانه‌های انرژی و نفت ایران است و از جمله موضوعات مورد بررسی دو طرف، اصلاح شبکه‌های برق و ساخت نیروگاه‌ها است.

به نوشته المنار، بر اساس آن‌چه که با «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور و ولید فیاض وزیر انرژی و آب لبنان توافق شده، در این دیدارهای هیأت لبنانی با مقامات ایرانی، درباره کمک به لبنان در زمینه سوخت رایزنی می‌شود.

نزدیک به دو هفته پیش بود که در سایه استمرار نیاز لبنان به سوخت، یک روزنامه لبنانی از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت فنی از سوی دولت لبنان به ایران خبر داد و نوشت که پس از تماس تلفنی «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور ایران با «نبیه بری» رئیس پارلمان و نجیب میقاتی و تاکیدش بر این‌که؛ کشورش از تمامی پروژه‌هایی که به ثبات لبنان منجر شود، حمایت می‌کند و نیز پس از پاسخ رسمی نخست‌وزیر لبنان در‌باره مشخصات مربوط به دریافت سوخت از ایران به «مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت، میقاتی از وزیر نیرو خواست تا یک هیأت فنی را به ایران اعزام کند تا پرونده سوخت و نیروگاه‌های تولید آن را بررسی کند.

به نوشته این روزنامه، وزارت نیرو طی نامه‌ای به نخست‌وزیر لبنان، اعضای هیأت را معرفی کرده که عبارتند از :«اورور الفغالی» مدیر کل نفت و جانشین مدیر کل سرمایه‌گذاری، مهندس «زاهر سلیمان» معاون مدیرکل تاسیسات نفت، مهندس «بشاره عطیه» مدیر تولید در شرکت برق و «محمد حجازی» از کارمندان بخش اداری شرکت برق. پس از موافقت نخست‌وزیر لبنان، وی نامه‌ای به سفیر ایران در بیروت نوشت و از تشکیل این هیأت و اسامی آن برای سفر به ایران طی هفته آتی و بررسی کلیه ابعاد فنی، اداری و قراردادی برای اجرایی کردن موضوع کمک ایران به لبنان در اسرع وقت خبر داد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز