۲۷ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

وزیر خارجه کوبا:

اسرائیل ثبات منطقه خاورمیانه را به خطر می اندازد

اسرائیل ثبات منطقه خاورمیانه را به خطر می اندازد

وزیر خارجه کوبا، حملات جدید رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را «به شدت» محکوم کرد و اقدامات این رژیم غاصب را عامل «به خطر انداختن ثبات در منطقه خاورمیانه» عنوان کرد.

به گزارش نگاه نو، برونو رودریگز در واکنش به حملات جدید رژیم صهیونیستی به دمشق و برخی مناطق جنوبی پایتخت سوریه در صفحه توییتر خود نوشت: اقدامات اسرائیل در نقض آشکار قوانین بین‌المللی و به خطر انداختن ثبات در منطقه خاورمیانه انجام می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا تاکید کرد: من حمایت و همبستگی خود را با دولت و مردم سوریه تایید می‌کنم.

بر اساس اعلام خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، حمله هوایی بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق و برخی مناطق جنوبی پایتخت سوریه باعث جان باختن پنج نفر شد.

این تجاوز های هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این بیست و پنجمین حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از آغاز سال جاری تاکنون بوده است.

فریاد انتقاد این مقام بلندپایه کوبا از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت سوریه از طرف یک کشور آمریکای لاتین در حالی بلند شده است که اقدام اخیر رئیس‌جمهوری شیلی در نپذیرفتن استوارنامه سفیر رژیم صهیونیستی نیز در روزهای گذشته خبرساز شده است.

«گابریل بوریک» رئیس‌جمهوری شیلی پس از اقدام ددمنشانه ارتش اسرائیل که یک نوجوان فلسطینی ۱۷ ساله را در جریان درگیری‌ها در کرانه باختری به قتل رساند، از پذیرش استوارنامه «گیل آرتزیلی» سفیر جدید این رژیم خودداری کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، آرتزیلی قرار بود اعتبارنامه خود را به صورت رسمی به بوریک تقدیم کند، اما دولت شیلی به او اطلاع داد که این مراسم به دلیل «کشتن کودکان در غزه» توسط اسرائیلی‌ها، لغو شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز