۲۴ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

به قلم سردبیر؛

سفر مهم رئیس جمهور به آمریکا؛ تاریخی و تحول ساز

سفر مهم رئیس جمهور به آمریکا؛ تاریخی و تحول ساز

دکتر سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران قرار است تا چند روز دیگر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر و سخنرانی مهمی ایراد نماید.

قطعا برنامه‌ریزان این سفر مهم، از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را خواهند نمود اما نکته حائز اهمیت، شرایط زمانی و منطقه‌ای است که این اهمیت سفر را دوچندان می کند. ایران امروز، کشوری مقتدر، متکی بر توان درونزا، مستقل، یکپارچه و دارای مزیت های ژئوپلوتیک و ژئواستراتژیک می باشد.

نگاه شرق سوی ایران و پیوستن به سازمان همکاری های شانگهای که در سفر اخیر رئیس جمهور به ازبکستان به اوج شکوفایی خود رسید، لحظات سرنوشت ساز در مذاکرات برجامی با سه کشور اروپایی، موضوعات مهم پیرامون جنگ اوکراین از جمله بحران انرژی و مواد غذایی در اروپا و مهمتر از همه نیاز فوری بایدن و دموکرات ها به یک توافق سریع و خوب با ایران در موضوع هسته ای، از جمله محورهایی است که بر اهمیت سفر رئیس جمهور به آمریکا و سازمان ملل افزوده است.

تغییر رویکردها و سیاست های دولت جدید، منجر به تغییر دستورالعمل ها در سطوح مختلف جهانی در مواجهه با ایران شده است. ایران ثابت کرده است که اقتصاد و معیشت مردم خود را به افکار و ایده‌های توسعه طلبانه و زیاده‌خواهانه بیگانگان پیوند نخواهد زد.

پیروزی رئیس جمهور رئیسی در انتخابات سال ۱۴۰۰، پایانی بر اوهام و تخیلات برخی کنشگران مداخله‌گر مبنی بر حاکمیت دوگانه در جمهوری اسلامی بوده است. امروز جمهوری اسلامی ایران، با یک صدا، یک اراده و یک خط مشی در عرصه‌های بین المللی حاضر می شود و سفر و سخنرانی دکتر سید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فصل جدیدی در روابط و تاریخ تحولات سیاسی و بین المللی ایجاد خواهد نمود.

دکتر محمدعلی صنوبری
سردبیر خبرگزاری بین المللی نگاه نو

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز