۲۲ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

تارنمای هیل نوشت؛

نگرانی بایدن از شکست احتمالی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره

نگرانی بایدن از شکست احتمالی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از شکست احتمالی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر ابراز نگرانی و اذعان کرد اگر دموکرات در این انتخابات شکست بخورند، دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری اش بشدت دشوار خواهد بود.

به گزارش نگاه نو، تارنمای هیل نوشت: بایدن طی سخنانی در مراسم کمیته ملی دموکرات ها در بوستون گفت که اگر جمهوریخواهان در کنگره پیروز شوند وقت زیادی صرف وتوها خواهد شد و در نتیجه برای انجام برنامه هایش به مشکل برخواهد خورد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت ما باید کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار بگیریم تا در رقابت پیروز شویم. اگر مجلس نمایندگان یا سنا را از دست بدهیم دو سال آینده دشوار خواهد بود.

بایدن با این حال همچنین تاکید کرد که درباره کشور «خوشبین» است و جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله «تنها نسلی هستند که در مسائل مشارکت دارند».

وی با بیان اینکه کمتر از دو ماه دیگر تا انتخابات میان دوره ای باقی مانده است، خاطرنشان کرد: این نزدیکی به تاریخ انتخابات فوریت رسیدگی به مسائلی مانند حق حفظ حریم خصوصی، امنیت مدارس برای بچه ها و آب و هوا را نشان می دهد. انتخابات همچنین درباره مساله دموکراسی است.

براساس این گزارش، بایدن پیش از این فرمانی اجرایی را در مقابله با حکم دیوان عالی کشورش امضا کرده که بر اساس آن دسترسی به سقط جنین امکان پذیر می شود. وی در این زمینه هشدار داد اگر دموکرات‌ها در انتخابات شکست بخورند، فرصتی برای تدوین قانون مربوط به سقط جنین را نیز از دست خواهند داد. دیوان عالی آمریکا در ژوئن دستور لغو قانون موسوم به «رو وی وید» را صادر کرد.

بایدن در این مراسم بار دیگر بر حمایت خود از حق سقط جنین تاکید کرد و گفت: جمهوری خواهان احتمالاً به دنبال راه هایی خواهند بود تا تصمیم دادگاه عالی که آن را غیرقانونی می کند، تدوین کنند.

انتخابات میاندوره‌ای کنگره ۱۷ آبان امسال برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می‌شود.

محبوبیت کلی بایدن در بیش از یک سال گذشته از دوران ریاست جمهوری زیر ۵۰ درصد بوده است. پایین‌ترین رتبه‌ مقبولیت بایدن مربوط به نظرسنجی های ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت، خرداد و تیر) بوده است که ۳۶ درصد بوده و اندکی بیشتر از محبوبیت دونالد ترامپ است که در دسامبر ۲۰۱۷، ۳۳ درصد اعلام شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز