۲۲ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

بامداد سه شنبه رخ داد؛

درگیری میان نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

درگیری میان نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نخستین دقایق بامداد سه شنبه به وقت محلی از وقوع درگیری در مرزهای دو کشور خبر داده و یکدیگر را به انجام حملات مرزی و تضعیف آتش بس شکننده متهم کردند.

به گزارش نگاه نو، وزارت دفاع ارمنستان دوشنبه شب در بیانیه‌ای مدعی شد که «صدای انفجار ناشی از حملات جمهوری آذربایجان در چندین شهر مرزی شنیده شده است که آتش بس شکننده در قره باغ را تضعیف کرد».

در این بیانیه ادعا شده است: «نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، اراضی ارمنستان را هدف حملات توپخانه‌ای و پهپادی خود قرار دادند».

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که «نیروهای آذربایجان ساعت ۱۲ نیمه شب دوشنبه اقدام به گلوله باران مناطق مرزی ارمنستان کرده‌اند».

در همین حال، رئیس کمیته پارلمانی حمایت از حقوق بشر ارمنستان نیز مدعی شد: «جمهوری آذربایجان مناطق مرزی ارمنستان را هدف حملات خود قرار داده است».

از طرف دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعا کرده که «بخاطر اقدامات تحریک آمیز ارمنستان، درگیری های مرزی رخ داده است».

ارمنستان: ۴۹ سرباز کشته شدند

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پارلمان ارمنستان اعلام کرد که ۴۹ سرباز ارمنستانی در جریان درگیری‌های شامگاه دوشنبه (دیشب) کشته شدند.

جمهوری آذربایجان: ارمنستان مسبب شروع درگیری است

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که حملات نظامیان ارمنستان «از پرسنل نیروهای مسلح ما تلفات بر جا گذاشت و به زیرساخت‌های نظامی آسیب وارد شده است». این وزارتخانه به تعداد تلفات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان اشاره‌ای نکرد.

استفاده از پهپاد اسرائیلی در حمله به ارمنستان

در شرایطی که درگیری‌های شدید شامگاه دوشنبه (دیشب) جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبرساز شده است، یک رسانه روس خبر داد که باکو به پهپاد اسرائیلی برای انجام این حملات متوسل شد.

طبق این گزارش، از پهپاد «هاروپ» متعلق به نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حملات به مواضع ارمنستان استفاده شد. هاروپ، پهپاد انتحاری ساخت شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی (موسوم به «آی‌اِی‌آی) است.

درخواست کمک ارمنستان از روسیه

شورای امنیت ارمنستان در خصوص درگیری های شب گذشته و امروز با جمهوری آذربایجان جلسه تشکلی داد. «در ارتباط با تجاوز به قلمرو مستقل جمهوری ارمنستان، تصمیم گرفته شد رسما از فدراسیون روسیه برای اجرای مفاد «معاهده دوستی، همکاری و کمک متقابل» و همچنین سازمان پیمان امنیت جمعی و شورای امنیت سازمان ملل درخواست کمک شود».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز