۱۹ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

صبح امروز در کرانه باختری؛

برج نظامی رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد/ زخمی شدن ۷ صهیونیست

برج نظامی رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد/ زخمی شدن ۷ صهیونیست

منابع محلی فلسطینی از به آتش کشیدن شدن یک برج نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر دادند که گفته می شود زخمی شدن ۷ نظامی صهیونیست را در پی داشته است.

به گزارش نگاه نو، منابع فلسطینی گزارش دادند که جوانان فلسطینی صبح امروز شنبه یک برج نظامی ارتش رژیم اشغالگر را در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی به آتش کشیدند.

رسانه‌های صهیونیستی با تایید این خبر اعلام کردند که در اثر آتش‌سوزی شدید در این برج ۵ نظامی اسرائیلی دچار حالت خفگی شدند.

برخی منابع نیز از زخمی شدن ۷ نظامی صهیونیست در این آتش‌سوزی خبر دادند.

از طرف دیگر رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش در حالت آماده باش قرار دارد و برای عملیاتی بزرگ در شمال کرانه باختری آماده می‌شود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، سیستم امنیتی اسرائیل به دلیل هشدارهای مکرر درباره عملیات‌های فلسطینی‌ها در وضعیت آماده باش قرار گرفته است.

این کانال همچنین به نقل از یک مقام امنیتی صهیونیست اعلام کرد، روزهای آینده بسیار سرنوشت‌ساز است و اگر تشکیلات خودگردان فلسطین نتواند اوضاع را کنترل کند خودِ اسرائیل وارد میدان می‌شود و فعالیت‌های امنیتی را افزایش خواهد داد.

در همین راستا «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اشغالگر در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که بیش از ۱۰ گردان ارتش به سمت کرانه باختری حرکت کرده‌اند و امیدواریم که قبل از انتخابات نوامبر وارد هیچگونه درگیری نظامی نشویم.

رسانه‌های عبری زبان همچنین گزارش دادند، اوضاع ملتهب در کرانه باختری مایه نگرانی شدید نهادهای امنیتی آمریکا و اسرائیل است.

باراک دیوید خبرنگار وبسایت صهیونیستی والا در این زمینه اظهار داشت، این شرایط حتی موجب نگرانی دولت آمریکا نیز شده است. سفر «باربرا لیو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به اسرائیل (فلسطین اشغالی) و نیز دیدار او با مقامات تشکیلات خودگردان نشان می‌دهد که ما در آغاز مرحله بسیار بدی قرار داریم.

وی افزود، همچنین رئیس شاباک به مقامات اطلاعاتی ارشد آمریکا گزارشی را درباره عملیات‌های فلسطینیان در ماه‌های اخیر ارائه کرد.

از سویی امروز منابع محلی اعلام کردند، در جریان درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی در دو شهرک «بیت دجن» و «بیتا»، ۴۳ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی و به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

منابع همچنین اعلام کردند، شهرک‌نشینان اسرائیلی در ورودی شهرک «بیتا» در جنوب نابلس تجمع و به سمت خودروهای شهروندان فلسطینی سنگ پرتاب کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین به روستای «البرج» واقع در جنوب شهر «الخلیل» یورش بردند.

عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی به ویژه کرانه باختری طی ماه‌های گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته و رژیم صهیونیستی هم اکنون به شدت نسبت به متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری در ترس و وحشت بسر می‌برد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز