۱۷ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

وزیر صدری:

بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان مطلقا ممنوع است

بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان مطلقا ممنوع است

صالح محمد العراقی وزیر صدری، درباره بازگشت فراکسیون مستعفی صدر به پارلمان اعلام موضع کرد و گفت که توپ برای پایان دادن به رنج مردم در زمین متحدان این جریان است.

به گزارش نگاه نو، صالح محمد العراقی در بیانیه ‌ای اعلام کرد: برخی دوستان با شیوه های قانونی درصدد بازگرداندن فراکسیون صدر به مجلس هستند، اما هدف این فراکسیون از خروج از پارلمان، بستن تمام راههای توافق با چارچوب هماهنگی بود، لذا بازگشت این جریان به مجلس نمایندگان، حتی اگر امکان آن ضعیف باشد برای ما ممنوع است.

وی افزود: بازگشت جریان به مجلس باعث انسداد سیاسی مجدد خواهد شد، ما به دنبال راه حلی بودیم که برای متحدان سنی و کرد ما راضی کننده باشد، اما اینطور نشد پس نیازی به بازگشت ما نیست.

العراقی ادامه داد: ما از فشارهای زیاد بر متحدان خود مطلع هستیم، اما فداکاری برای پایان دادن به رنج یک ملت نیز ستودنی و لازم است… مردم نمی خواهند چهره های قبلی دوباره بر سر کار بیایند و مجددا یک دولت فاسد ایجاد شود، به همین دلیل توپ در زمین متحدان است نه در زمین جریان صدر.

وزیر صدری تصریح کرد: بازگشت فراکسیون صدر به مجلس نمایندگان، به هر بهانه ای مطلقا ممنوع است و این فراکسیون با حکومت مفسدان و دولت توافقی قاطعانه مخالف است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه انحلال پارلمان بدون بازگشت جریان صدر و با حضور متحدان آن در مجلس نمایندگان و برخی مستقل‌ها امکان پذیر است، از متحدان این جریان و مستقل ها، اتخاذ موضع شجاعانه برای پایان دادن به بحران در عراق را درخواست کرد.

وی گفت که انحلال پارلمان باید به عنوان اقدامی ملی از سوی اهل سنت، شیعیان، کردها و مستقل ها انجام شود و نه از سوی جریان صدر، تا رئیس جمهور و نخست وزیر در پست خود بمانند و با کمک طرف های عراقی یا بین المللی بر انتخابات زودهنگام نظارت کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز