۱۲ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

استانداری کربلای معلی؛

دستورات جدید برای مراسم اربعین حسینی (ع) صادر شد

دستورات جدید برای مراسم اربعین حسینی (ع) صادر شد

کمیته امنیتی مامور تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع)، نشست گسترده‌ای را برای بررسی اقدامات و تدارکات اخیر برای این برگزاری این مراسم برگزار کرد و چندین دستور در این خصوص صادر کرد.

به گزارش نگاه نو، دفتر اطلاع‌رسانی استانداری کربلای معلی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در وبگاه «السومریه» منتشر شد، اعلام کرد: «مهندس نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلای مقدس در رأس نشست کمیته امنیتی با حضور سرلشکر ستاد علی الهاشمی، فرمانده عملیات کربلاء، سرتیپ احمد زوینی رئیس پلیس این استان و نیز رئیس اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسمی، رئیس استخبارات در فرماندهی عملیات کربلاء، مدیر امنیت ملی، مدیر بخش مبارزه با جرائم در فرماندهی پلیس کربلاء شرکت کرد».

بر اساس این بیانیه، طی نشست مذکور که در روز جمعه (دیروز، ۲ سپتامبر) برگزار شد، جدیدترین تدارکات فرماندهی عملیات کربلای معلی، فرماندهی پلیس و دستگاه‌های امنیتی این استان برای استقبال از مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام و اطلاع از الزامات موجود برای تطبیق موفق طرح‌های امنیتی و خدماتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفتر اطلاع‌رسانی استانداری کربلای معلی همچنین اعلام کرد که در این نشست به نیروهای امنیتی دستور داده شد تا از تردد انواع موتورسیکلت‌ها در استان تا بعد پایان مراسم اربعین شهدای کربلا، جلوگیری کنند. علاوه بر این، مجموعه دستوراتی در راستای حفظ و تقویت امنیت در این استان و حمایت از زائران اربعین حسینی (ع)، صادر شد.

هرساله در ایام اربعین حسینی، زائران عراقی از نقاط مختلف کشور در قالب کاروان‌های مختلف چه با پیاده‌روی و چه به کمک وسایل نقلیه خود را برای زیارت امام حسین (ع) به کربلاء می‌رسانند. با توجه به ادامه تهدید‌های هسته‌های خفته گروه تروریستی داعش، امسال نیز همچون سال‌های قبل اجرای طرح های امنیتی مختلفی در نقاط گوناگون عراق برای تامین امنیت زائران آغاز شده است.

«علاء القیسی» مدیر سازمان گمرک عراق امروز (جمعه) از ورود بیش از ۴۴ هزار زائر ایرانی به خاک این کشور از طریق مرز «زرباطیه»‌ (مهران) و شلمچه خبر داد و اعلام کرد که مرزهای زرباطیه، شلمچه و المنذریه (خسروی) و فرودگاه نجف اشرف برای ورود زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تا روز جمعه،۳۰ هزار زائر ایرانی از مرز زرباطیه و ۱۴ هزار نفر دیگر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند. ورود زائران هر لحظه افزایش می‌یابد و در ساعات گذشته صدها ایرانی از طریق مرز «المنذریه» وارد عراق شده‌اند و پیش ‌بینی می‌شود هزاران نفر در ۷۲ ساعت آینده از طریق این مرز وارد عراق شوند

علاء القیسی در ادامه گفت که گذرگاههای مرزی ظرفیت پذیرش روزانه ۱۰ هزار زائر را دارند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز