۸ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

در یک کنفرانس خبری انجام شد؛

عذرخواهی مقتدی صدر از مردم عراق/ ضرب الاجل برای ترک منطقه سبز بغداد

عذرخواهی مقتدی صدر از مردم عراق/ ضرب الاجل برای ترک منطقه سبز بغداد

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق به معترضان و تحصن کنندگان در منطقه سبز بغداد یک ساعت مهلت داد تا این منطقه را ترک کنند.

به گزارش نگاه نو، کنفرانس مطبوعاتی مقتدی صدر رئیس جریان صدر از لحظاتی پیش در محله «حنانه» نجف اشرف آغاز شد. او طی این کنفرانس به معترضان و تحصن کنندگان در منطقه سبز بغداد یک ساعت مهلت داد تا این منطقه را ترک کنند.

مقتدی صدر گفت که از آنچه رخ داده است شدیدا شرمگین و سرافکنده هستم و از مردم عراق به دلیل حوادث دیروز عذرخواهی می‌کند. وقایع رخ داده به شدت مرا ناراحت کرد.

او گفت که قاتل و مقتول در این حوادث حسابشان یکی است. او گفت انتظار داشت که انقلاب محرم با کفن‌ها و دست‌های خالی انجام شود ولی متأسفانه به سمت درگیری و مسلحانه رفت. صدر گفت که این انقلابی که به سمت خشونت برود، چقدر بد است.

وی افزود: ملت عراق، تنها متضرر بزرگ تحولات اخیر است. کشور ما الآن اسیر فساد و در عین حال اسیر وحشت‌آفرینی است.

ضرب الاجل صدر برای ترک منطقه سبز بغداد

رهبر جریان صدر به معترضان و تحصن کنندگان در منطقه سبز بغداد یک ساعت مهلت داد تا این منطقه را ترک کنند. او با بیان اینکه خون عراقی حرام است، گفت که اگر کسی از جریان الصدر از منطقه سبز بغداد تا ۶۰ دقیقه دیگر عقب نشینی نکند، از او برائت خواهد جست.

مقتدی صدر در مورد کناره گیری سیاسی خود نیز گفت که این کناره گیری نهایی بوده است. من عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نخواهم کرد. مرجعیت به من امر کرده از ورود به سیاست پرهیز کنم و من هم هرگز به سیاست برنمی‌گردم.

او گفت که بدنه سازمان حشد شعبی به آنچه رخ داده است ارتباطی ندارند.

رهبر جریان صدر گفت که زمانی که انقلاب تشرین به سمت خشونت رفت، من آن را محکوم کرده و هر گونه ارتباط با آن را قطع کردم.

او افزود: الآن هم اعلام می‌کنم انقلاب جریان صدر چون به سمت خشونت رفته، بنده ارتباط خود را قطع کرده و آن را محکوم می‌کنم.

صدر ادامه داد: «فرقی نمی‌کند چه کسی اولین گروهی بود که گلوله شلیک کرد. در این درگیری میان فرزندان یک ملت، قاتل و مقتول هر دو مرتکب معصیت شده و محکوم هستند.»

مقتدی صدر درباره انحلال گروه‌‌های مسلح نیز گفت: «اگر همان طور که قبلا درخواست کرده بودیم، گروه‌های مسلح [غیرمنضبط] را منحل کرده بودند، به وضعیت فعلی نمی‌رسیدیم.»

کنفرانس مقتدی صدر پس از اعلام کناره‌گیری نهایی‌اش از صحنه سیاسی در روز دوشنبه هفتم شهریور(۲۹ آگوست ۲۰۲۲) برگزار می‌شود، موضعی که سبب بروز خشونت‌های خونین در بغداد و برخی مناطق شد که بازیگران اصلی آن گروهی از عناصر وابسته به صدر بودند و این نا‌آرامی‌ها همچنان ادامه دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز