۸ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

آخرین تحولات عراق؛

هشدار مرجع تقلید عراقی درباره جنگ داخلی/ ۳۰ کشته و ۷۰۰ زخمی در ناآرامیها

هشدار مرجع تقلید عراقی درباره جنگ داخلی/ ۳۰ کشته و ۷۰۰ زخمی در ناآرامیها

منابع آگاه از مذاکراتی خبر دادند که در حال حاضر به منظور آرام کردن اوضاع در عراق جریان دارد. در همین حال شمار تلفات ناآرامی ها به 30 کشته و 700 زخمی افزایش یافته است.

به گزارش نگاه نو، پس از گزارش رسانه‌های عراقی درباره برقراری آرامش نسبی در بغداد، منابع این کشور، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از تشدید درگیری‌ها در اطراف منطقه سبز خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که گروه «سرایا السلام» وابسته به جریان صدر خودروی نیروهای امنیتی عراقی در منطقه سبز را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

هشدار مرجع تقلید عراقی درباره جنگ داخلی

آیت‌الله محمد تقی المدرسی از مراجع تقلید عراق، امروز (سه شنبه، ۳۰ آگوست)، به تشدید درگیری‌های خونین در بغداد واکنش نشان داد و درباره کشیده شدن عراق به ورطه جنگ داخلی هشدار داد و از همه مردم عراق خواست که با توسل به خداوند، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) عراق از عواقب این جنگ برهانند.

دفتر اطلاع‌رسانی مرجع تقلید عراق، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه مقامات مسئول باید حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و به طور جدی به دنبال راهکارهایی برای خنثی کردن درگیری‌های ناخواسته باشد».

وی هشدار داد که تنها راه برون رفت از این بحران، گفت‌وگوهای جدی با نفی نفس و کوتاه آمدن از برخی منافع تنگ نظرانه است.

ترور فرزند امام جماعت یک مسجد در بغداد

یک منبع آگاه امنیتی از ترور فرزند خطیب و امام جماعت در محله «المعلمین» در منطقه «بغداد الجدیده» واقع در شرق پایتخت عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه «بغداد الیوم»، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آگوست)، یک گروه نقابدار، شیخ اسماعیل المشهدانی، فرزند شیخ حاتم المشهدانی، امام و خطیب مسجد محله المعلمین را در شرق بغداد ترور کرد.

درخواست بارزانی برای گفتگوی ملی

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق تأکید کرد که به دقت و با نگرانی شدید تحولات سیاسی و امنیتی بغداد و دیگر مناطق را دنبال می‌کنند.

بارزانی همه طرف‌ها را به خویشتنداری فراخواند و گفت که نباید اوضاع بیش از این از کنترل خارج شود.

بارزانی همچنین تصریح کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز حق قانونی است اما تنش و به تعطیلی کشاندن نهادهای دولتی هرگز هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

مذاکرات برقراری آرامش

منابع خبری اعلام کردند که مذاکراتی میان مسئولان دولتی و رهبران چارچوب هماهنگی و جریان صدر جریان دارد.

این منابع به الجزیره گفتند: مذکرات جاری درباره بحث دست یابی به توافقی است که موجب آتش بس در منطقه الخضراء(سبز) شود.

افزایش شمار کشته شدگان

این در شرایطی است که منابع پزشکی عراقی از افرایش آمار کشته شدگان درگیری به ۳۰ نفر و زخمی شدگان به ۷۰۰ نفر خبر می دهند.

این درحالی است که با اجرای مقررات منع آمد و شد از ساعت ۱۹ روز دوشنبه در عراق در حال حاضر آرامش در عراق حکمفرماست و فقط ورودی‌های منطقه سبز شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران صدر است که از منطقه الخضراء بیرون رانده شده‌اند.

بیانیه بغداد درباره حمله راکتی به منطقه سبز

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به ارتش این کشور، صبح امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای جزئیات حمله به منطقه سبز بغداد را اعلام کرد.

طبق اعلام این مرکز، منطقه سبز با چهار راکت هدف حمله قرار گرفته و هر چهار راکت به یک مجتمع مسکونی اصابت کرده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در ادامه این بیانیه اضافه کرد که این حمله راکتی خسارات مادی به همراه داشته و مبدأ حمله منطقه «الحبیبیه» و «البلدیات» در شرق بغداد بوده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز