۷ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

تحلیل اختصاصی نگاه نو؛

آغاز سال تحصیلی جدید در آمریکا و ترس از خشونت مسلحانه در مدارس

آغاز سال تحصیلی جدید در آمریکا و ترس از خشونت مسلحانه در مدارس

مهمترین موضوعی که در سال جاری مدارس آمریکا با آن رو به رو هستند، نگرانیهای شدید والدین و کودکان در مورد شکل گرفتن موج جدید خشونتهای مسلحانه در مدارس این کشور است.

به گزارش نگاه نو، سال تحصیلی جدید در ایالات متحده از هفته گذشته آغاز شده است و بسیاری از مدارس آمریکا دوباره میزبان دانش آموزان شده اند. با این حال مسایل مختلفی ذهن والدین را به خود مشغول ساخته و در برخی از ایالتهای آمریکا که سابقه و تاریخ خشونت مسلحانه بالا بوده است، کودکان با بیماریهای روانی مانند استرس و اضطراب شدید رو به رو بوده اند.

با این حال خشونتهای مسلحانه تنها دغدغه والدین برای فرستادن کودکانشان به مدرسه نیست. بالا بودن آمار مرگ و میر کرونایی در برخی از ایالتهای آمریکا و شکاف اجتماعی موجود که باعث شده است بسیاری از مردم واکسن نزنند و کودکانشان را نیز در برابر این بیماری واکسینه نکنند، باعث شده است برخی از خانواده هایی که در این خصوص نگرانی دارند، مانع از حضور کودکانشان در مدرسه شوند و یا اینکه در مدارس بین والدین با یکدیگر و یا والدین و تیم آموزشی مدرسه بر سر استفاده کودکان از ماسک در کلاسها بحث ها بالا بگیرد.

با توجه به اینکه ایالات متحده دارای سیستم « تحصیل در خانه » است و والدین می توانند کودکانشان را در منزل آموزش داده و تنها برای امتحانات آنها را به مدرسه بفرستند، میزان تمایل خانواده ها برای آموزش کودکان در منزل نیز بالا رفته است.

در عین حال آموزشهای جنسی موجود در مدارس، بسیاری از والدین مذهبی را در ایالات متحده نگران کرده و برخی از مدارسی که هیات امنای آنها در اختیار لیبرالها است، با تعداد کمتری از دانش آموزان مواجه شده اند و در برخی از ایالتها نیز والدین ترجیح می دهند کودکان را به مدارس کلیساهای کاتولیک بفرستند تا مجبور نباشند کودکانشان را با شیوه دموکراتها در این کشور آموزش دهند و از سنین کم در برابر محتواهای آموزشی جنسی قرار ندهند.

گرچه همه این مسایل در زیر پوست جامعه آمریکایی باعث ایجاد دو دستگی و تفرقه در میان مردم شده است اما به نظر می رسد مهمترین موضوعی که در سال جاری مدارس با آن رو به رو هستند، نگرانیهای شدید والدین و کودکان در مورد شکل گرفتن موج جدید خشونتهای مسلحانه در مدارس آمریکا است.

تصاویر زیادی در خصوص آموزش والدین به کودکان برای حفاظت از خودشان در شرایطی که یک فرد مسلح به مدرسه حمله می کند، در فضای مجازی وجود دارد و فروش کوله پشتی های ضد گلوله به شدت در آمریکا زیاد شده است.

در شرایطی که کارتونها و فیلمهای مخصوص کودکان مملو از شخصیت  های همجنسگرا است و سعی می شود به کودکان در کل دنیا آموزش داده شود که خودشان در سنین مختلف راجع به جنسیتشان باید تصمیم بگیرند، در داخل آمریکا، والدین در برابر چنین آموزشهایی مقاومت می کنند.

 دولت آمریکا نمی تواند سیاست واحدی را در برابر ایالتهای محتلف در پیش گرفته و از مدارس بخواهد که از کودکان بخواهند با ماسک در کلاس حاضر شوند یا به صورت عادی به کار خود ادامه دهند. به همین جهت درگیری بین والدین و تیم اداری مدارس از ابتدای کرونا وجود داشته و همچنان ادامه دارد. این مسئله بر شکاف های اجتماعی موجود در جامعه آمریکا افزوده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز