۶ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

ناصر کنعانی:

نگاه ایران‌ به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است

نگاه ایران‌ به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره سفر حسین امیرعبداللهیان به آفریقا نوشت: نگاه ایران‌ به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است.

به گزارش نگاه نو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی سفر حسین امیرعبداللهیان به آفریقا و بازدید از جمهوری مالی، تانزانیا و زنگبار در صفحه اینستاگرامش به تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری‌ها با قاره آفریقا پرداخت و نوشت: آفریقا مهد ملت‌هایی اصیل، آزادیخواه و مبارز و سرزمین استعدادهای طبیعی و انسانی فراوان‌ است‌.

وی افزود: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همواره در قاره آفریقا، مایه امید بخشی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس به مردم آفریقا برای پایداری و مبارزه علیه استعمار و استکبار، بیعدالتی و تقویت آرمان مقدس استقلال و آزادی بوده است.

کنعانی توجه به قاره آفریقا را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند و اضافه کرد: نگاه ایران‌ به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است.

وی خاطرنشان کرد: ملت‌های آفریقا با بهره‌مندی از ثروت‌های عظیم خدادادی و سرمایه بزرگ انسانی، شایسته برخورداری از توسعه و رفاه بیشتر به دور از طمع ورزی و مداخلات خارجی هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ایران همچنان در این‌ مسیر در کنار دولت‌ها و ملت‌های آفریقا است و آینده روشن از آن‌‌ مردم‌ این قاره کهن و بافرهنگ است.

وی افزود: سفر موفق اخیر دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی، بشارت دهنده جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نخستین سفرش به آفریقا پس از تصدی این سمت به جمهوری مالی، تانزانیا و زنگبار سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد. یک هیأت سیاسی و اقتصادی او را در این سفر همراهی می‌کردند. 

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز