۱ شهریور ۱۴۰۱
کپی شد!

نشریه پولیتیکو؛

آمریکا به طور مخفیانه سلاح های خاص به اوکراین می دهد

آمریکا به طور مخفیانه سلاح های خاص به اوکراین می دهد

نشریه آمریکایی پولیتیکو اعلام کرد که مقامات آمریکایی به طور مخفیانه تسلیحات خاص در اختیار اوکراین قرار می دهند.

به گزارش نگاه نو، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» گزارش داد مقامات ایالات متحده احتمالا ارسال تسلیحات خاص به کی‌یف را علناً اعلام نمی‌کنند.

 در گزارش پولیتیکو آمده است: شایعات حول واشنگتن در حال پخش است مبنی بر اینکه ایالات متحده بیش از آنچه دولت به طور علنی ​​اعلام کرده تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داده است.

به ویژه جمعه (۱۶ آگوست)، یکی از مقامات بلندپایه پنتاگون طی یک جلسه اذعان کرد که این کشور بدون اعلام علنی، موشک‌های ضد رادار هارم HARM را به اوکراین ارسال کرده است. این مقام مسئول گفت: زمانی که ما برای اولین بار ارائه اولیه این موشک‌ها را اعلام کردیم، نحوه توصیف آن در اطلاعیه مشخص نبود. ما توضیح دادیم که در حال ارائه یک قابلیت ضد رادار هستیم.

نشریه آمریکایی اشاره می‌کند که بعداً «یاهو نیوز» همچنین گمانه‌زنی کرد که ایالات متحده موشک‌های بالستیک تاکتیکی هدایت‌شونده ATACMS را به اوکراین ارسال کرده است. در این گزارش آمده است: اگر (این مسئله) درست باشد، این برخلاف آنچه دولت (آمریکا) علنا ​​گفته، خواهد بود.

علاوه بر این، منابع پولیتیکو همچنین گفتند که بسته جدید کمک‌های نظامی به کی‌یف که هفته گذشته اعلام شد شامل گلوله‌های توپخانه هدایت‌شونده اکس‌کالیبور نیز می‌شود که در بیانیه رسمی پنتاگون به طور جداگانه ذکر نشده است.

پولیتیکو در ادامه گزارش داد اطلاعیه رسمی را که دولت ایالات متحده در رابطه با بسته کمک اخیر به کنگره تحویل داده بود، به دست آورده است. بر اساس این گزارش، در این سند ذکر شده که تسلیحات ارسال شده به اوکراین به آنچه در این اطلاعیه آمده «محدود» نیست.

این نشریه آمریکایی در پایان تاکید کرده که این گزارش در حد گمانه‌زنی است و هیچ یک از اعضای دولت آمریکا تایید یا حتی اشاره‌ای به ارسال محموله‌های محرمانه تسلیحات به اوکراین نکردند. طبق این گزارش، حتی اگر این محموله‌ها ارسال شده باشد، احتمال آن که واشنگتن تصمیم محرمانه‌ای را با این رسانه در میان بگذارد، نزدیک به صفر است. 

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز