۳۱ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

میخائیل اولیانوف:

امیدواریم بررسی پیشنهادهای ایران در واشنگتن زمان زیادی نبرد

امیدواریم بررسی پیشنهادهای ایران در واشنگتن زمان زیادی نبرد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین خبر داد و اعلام کرد پیشنهادات ایران کاملا معقول است و امیدواریم بررسی این پیشنهادها در واشنگتن زمان زیادی نبرد.

به گزارش نگاه نو، میخائیل اولیانوف اظهار داشت: امروز با محسن نذیری اصل نماینده دائم جدید ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیدار کردم. ما تعدادی از موضوعات مورد بحث مربوط به مرحله نهایی مذاکرات وین در مورد برجام را مورد گفت‌وگو قرار دادیم.

این دیپلمات ارشد روس در توییتی دیگر نوشت: یک هفته پیش در چنین روزی، ایران به سایر شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین پیش‌نویس پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملا معقول خود در خصوص پیش‌نویس تصمیم احیای برجام را ارائه کرد. امیدواریم بررسی این پیشنهادها در واشنگتن زمان زیادی نبرد.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه پنجشنبه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیأت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز