۳۱ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها اعلام کردند؛

احتمال درگیری مستقیم انگلیس و روسیه در اوکراین

احتمال درگیری مستقیم انگلیس و روسیه در اوکراین

یک مقام ارشد ارتش انگلیس هشدار داد که نیروهای این کشور باید برای جنگ با روسیه آماده باشند. توصیه او پس از آن مطرح شد که رئیس جدید ستاد کل ارتش انگلیس گفت که نظامیان انگلیسی باید قادر به شکست روسیه در نبرد مستقیم باشند.

به گزارش نگاه نو به نقل از راشاتودی، «پل کارنی» طی یادداشتی در مجله «سرباز» متعلق به ارتش بریتانیا نوشت: «ارتش در حال شکل دادن به خود برای مقابله با تهدید روسیه است و آماده خواهد بود با تجهیزات مناسب، نقش خود را در جلوگیری از جنگ آینده در اروپا ایفا کند».

او در ادامه افزود: «می‌خواهم همه ما بررسی کنیم که آمادگی بدنی برای عملیات داریم و همچنین مهم است که نزدیکان و خانواده‌هایی را که اغلب در غیاب ما سخت‌ترین نقش را دارند آماده کنیم. تقاضای من این است که در مورد استقرار احتمالی [برای جنگ] با آنها بحث کنید. ممکن است برای مدت طولانی حضور در قادر به برقراری ارتباط نباشیم».

طبق این گزارش، هشدار این نظامی انگلیسی به معنای تغییر قریب الوقوع نقش لندن در درگیری اوکراین نیست. با این حال، هشدار ژنرال «پاتریک سندرز» رئیس جدید ستاد کل ارتش انگلیس در ژوئن نشان می‌دهد که ارتش روسیه را به عنوان حریف اصلی بعدی خود می‌بیند.

سندرز در نامه‌ای اظهار داشت: «اکنون ضرورت جدی برای ایجاد ارتشی وجود دارد که بتواند در کنار متحدانمان بجنگد و روسیه را در نبرد شکست دهد. ما نسلی هستیم که باید ارتش را برای جنگیدن دوباره در اروپا آماده کنیم».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ماه فوریه، کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس با ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به اوکراین به آتش درگیری‌ها افزوده‌اند. انگلیس تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷ میلیارد دلار) به اوکراین کمک نظامی کرده است. نیروهای انگلیسی در حال حاضر در حال آموزش نیروهای استخدام شده اوکراینی در بریتانیا هستند و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور ظاهرا اطلاعاتی را با همتایان اوکراینی خود به اشتراک می‌گذارند.

انگلیس از اعضای ائتلاف ناتو است و در صورت درگیر شدن در جنگ علنی با روسیه، ۲۹ کشور دیگر عضو این بلوک، از جمله آمریکا موظف به ورود به درگیری خواهند بود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه جمعه (۱۹ اوت) با بیان این که «ایالات متحده و ناتو با صحبت در مورد حمله احتمالی اوکراین به خاک روسیه، اوضاع را تشدید می‌کنند»، گفت: ما به واشنگتن نسبت به تشدید تنش علیه روسیه از خاک اوکراین هشدار می‌دهیم. وضعیت بسیار خطرناک شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز