۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

دختر یک چهره نزدیک به پوتین ترور شد

دختر یک چهره نزدیک به پوتین ترور شد

دختر «الکساندر دوگین» از چهره‌های نزدیک به رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه بر اثر انفجار خودرو در شهر مسکو جانش را از دست داد.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری «تاس» به نقل از «اندری کراسنوف» مدیر جنبش اجتماعی «هِرایزِن» و یک فرد نزدیک به «داریا دوگینا» دختر دوگین این حادثه را تأیید کرده است.

کراسنوف درباره جان باختن دختر این چهره مطرح روس و نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «بله این اتفاق جانکاهی است. من شخصاً او را می‌شناختم».

وی توضیح داد: «خودرو متعلق به پدرش بود. داریا خودرو دیگری داشت اما این‌بار خودرو او را برای رانندگی انتخاب کرد و الکساندر نیز از راه دیگری رفت».

کراسنوف درباره با خبر شدن دوگین از فوت دخترش گفت: «او برگشت و در محل این حادثه تأثر برانگیز حاضر بود. تا آنجا که می‌دانم الکساندر یا شاید هردوی آن‌ها هدف بودند».

اداره پلیس نیز به خبرگزاری تاس گفت، یک خودرو تویوتا شاسی بلند در یکی از روستاهای مجاور مسکو منفجر شده که راننده آن یک خانم بوده است.

وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن» دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر پوتین داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرده است.

این ترور در حالی رخ داده که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رسانده که «تولسی گابارد» نماینده سابق عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته بود: «بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی تغییر رژیم در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز