۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

وزیر دفاع روسیه:

مسکو تولید انبوه موشک های مافوق صوت زیرکان را آغاز می کند

مسکو تولید انبوه موشک های مافوق صوت زیرکان را آغاز می کند

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه شنبه (۲۰ اوت) در مصاحبه تلویزیونی با کانال «روسیا-۱» در حاشیه مجمع ارتش-۲۰۲۲ گفت وزارت دفاع روسیه تولید انبوه موشک‌های کروز مافوق صوت «زیرکان» را آغاز می‌کند.

به گزارش نگاه نو، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: «ما در حال شروع تولید سریال موشک زیرکن هستیم. در واقع، ما شروع به استفاده از آن کرده‌ایم و همین امسال مستند می‌شود». شویگو در ادامه گفت که تولید سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته از جمله موشک‌های سرمات در قراردادهای منعقد شده در مجمع ارتش-۲۰۲۲ گنجانده شده است. وی افزود: در مورد موشک‌های «کینژال» البته تولید [آن‌ها] ادامه خواهد یافت.

مجمع بین‌المللی نظامی-فنی ارتش-۲۰۲۲ از ۱۵ تا ۲۱ اوت (۲۴ تا ۳۰ مرداد) در مرکز نمایشگاهی پاتریوت در خارج از مسکو برگزار می‌شود. وزارت دفاع روسیه برگزارکننده این رویداد است.

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. مسکو بر این باور است که  به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی غرب، بحران کنونی اوکراین روی داده است. پوتین پیش‌تر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس از آغاز بحران، با اعمال انواع تحریم‌ها علیه مسکو و ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و ممانعت از نشستن کی‌یف سر میز مذاکرات صلح، به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند. در تازه‌ترین تحول در این زمینه، رسانه‌ها روز شنبه گزارش کردند که بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین شامل تسلیحات، مهمات و تجهیزات جدید از جمله پهپاد‌های «اسکن ایگل» است.

اخیراً معاون وزیر خارجه روسیه گفت این کشور نمی‌خواهد ایالات متحده به یک طرف درگیری در اوکراین تبدیل شود، اما واشنگتن هشدارها را جدی نمی‌گیرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز