۲۹ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

امام جمعه سابق واشنگتن در گفتگو با نگاه نو؛

فتوای امام خمینی درباره رشدی یک دوراندیشی به سناریو های توطئه آمیز علیه قرآن بود

فتوای امام خمینی درباره رشدی یک دوراندیشی به سناریو های توطئه آمیز علیه قرآن بود

امام جمعه سابق واشنگتن درخصوص صدور فتوای امام خمینی درباره سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی گفت: امام خمینی دوراندیشی مهمی از تحولات آینده داشتند و نسبت به سناریوهای توطئه آمیز برای تخریب و اهانت به قرآن آگاه بودند.

به گزارش نگاه نو، محمد العاصی اظهار داشت: اگر این فتوا صادر نمی شد، مشخص نبود که تا امروز چه اهانت‌ها و سناریوهایی علیه قرآن و اسلام و مسلمانان صورت می گرفت.

العاصی گفت که با وجود این که اسلام تمامی ادیان را پذیرفته است و به آنها احترام می گذارد، اما متاسفانه برخی جریانهای افراطی در اروپا به دنبال تخریب و دادن نسبت های ناروا به مسلمانان و قرآن هستند.
این اندیشمند آمریکایی در ادامه گفت که انگلیس در پشت پرده چنین اتهامات و اهانت ها به قرآن و اسلام قرار دارد و از سویی از آن حمایت مالی هم می کند.

وی افزود:  غرب باید بداند فتوای امام درباره سلمان رشدی نتیجه رفتار و رویکرد ساماندهی شده آمریکا و غرب است که تلاش کرد با ابزار کردن اشخاصی مانند سلمان رشدی زمینه برای تخریب و اهانت به قرآن و اسلام را فراهم کند و بعد در یک بازه زمانی به طور کلی از دین مبین اسلام اعتبار زدایی نماید.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز