۲۹ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

سرگئی شویگو:

جلوگیری از ورود شهروندان روس به اروپا یادآور سیاست نازیسم است

جلوگیری از ورود شهروندان روس به اروپا یادآور سیاست نازیسم است

 سرگئی شویگو در جلسه عمومی کنگره ضد فاشیستی گفت: امروز شاهد تجلی آشکار سیاست نازی هستیم، زیرا ایده روس هراس ممنوعیت ورود تمام شهروندان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا از مواضع اروپایی‌ها سر بر می‌آورد.

به گزارش نگاه نو، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه همچنین اشاره کرد که اصول بنیادین نظم جهانی، ارزیابی‌های سیاسی و حقوقی دادگاه نورنبرگ به صورت فزاینده نادیده گرفته شده است.

اخیرا برخی از کشورهای اروپایی از جمله جمهوری چک، رومانی، هلند و لهستان صدور روادید شنگن برای شهروندان روسی را محدود کرده‌اند.

شویگو در ادامه افزود که بسیاری از اهالی اوکراین سیاست مقامات کی‌یف با هدف احیای نازیسم و برانگیختن نفرت نسبت به هر چه مربوط به روسیه است را نپذیرفتند.

به تازگی درخواست‌ها از کمیسیون اروپا برای لغو صدور روادید شنگن برای گردشگران روسی در واکنش به حمله نظامی مسکو به کی‌یف افزایش یافته است. فرانسه، آلمان و پرتغال تا کنون از حمایت طرح کشورهای حوزه بالتیک و برخی از کشورهای اروپای مرکزی خودداری کردند. این مساله برنامه کاری نشست بعدی اتحادیه اروپا در سطح وزرا است که در تاریخ ۳۰ اوت (۸ شهریور) در پراگ در جمهوری چک برگزار می‌شود.

استونی، لتونی، لیتوانی، فنلاند و جمهوری چک محدودیت‌های مسافرتی برای شهروندان روس اعمال کردند که در میان آنها استونی تمام شهروندان روسی را از دریافت روادید شنگن منع کرد و فنلاند نیز صدور روادید را از ماه سپتامبر (۱۰ شهریور) به میزان ۱۰ درصد از تعداد فعلی کاهش می‌دهد.

وزیر دفاع روسیه همچنین حمله موشکی اخیر ارتش اوکراین به یک مرکز بازداشت موقت در یلنووکا را به عنوان اقدامی برای پنهان کردن حقایق درباره جنایات انجام شده توسط شبه‌نظامیان مرتبط با اوکراین، محکوم کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز