۲۳ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

ماهر الطاهر در گفتگو با نگاه نو؛

هدف اصلی رژیم صهیونیستی شکاف بین شاکله مقاومت است/عبرت های جنگ ۳روزه

هدف اصلی رژیم صهیونیستی شکاف بین شاکله مقاومت است/عبرت های جنگ ۳روزه

ماهر الطاهر عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین در گفتگو با نگاه نو گفت که ساختار تشکیلی و هویتی رژیم صهیونیستی بر اساس تنش جنگ و ویرانی بنیان نهاده شده است.

به گزارش نگاه نو، حملات چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوارغزه که در آن چند تن از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی و تعداد زیادی از غیر نظامیان از جمله  چند کودک به شهادت رسیدند، بار دیگر افکار عمومی منطقه و جهان را متوجه ویژگی عدم استقرار و ناامنی جامعه صهیونیستی نمود.

وی ادامه داد که حملات چند روز گذشته رژیم صهیونیستی اگر چه مانند تمامی رویکرد نظامی و وحشیانه این رژیم دور از انتظار نبود اما چند نکته جدید در این حملات وجود داشت که تامل به آن می تواند، پرده از حقایق جدید بردارد.

این عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین ادامه داد که یکی از موضوعاتی که می توان به آن اشاره کرد، این بود که رژیم صهیونیستی تلاش کرد این بار به جز تخریب زیرساخت های غزه و کشتار غیر نظامیان با یک جنگ روانی و برنامه‌ریزی شده بین گروه‌های مقاومت جهاد و حماس شکاف و اختلاف ایجاد کند.

بعد از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ترور فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی، ماشین رسانه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی دست به کار شد تا این تفکر القا شود که حماس به دلیل ملاحظاتی که داشته است جنبش جهاد اسلامی را تنها گذاشت.

وی ادامه داد: دلیل چنین رویکرد رژیم صهیونیستی این بود که مقام های امنیتی و مراکز مطالعاتی اسرائیل در ماههای گذشته متوجه خطر و تهدید همگرایی مقاومت در تمامی جغرافیایی فلسطین با تمام سلیقه‌های سیاسی، قومیتی و نژادی و مذهبی شدند.

الطاهر  ادامه داد که همین موضوع، رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا سعی کند بین دو جنبش مقاومت فلسطین که اساس مقاومت و شاکله مبارزه بر این دو جنبش تکیه دارد، ایجاد اختلاف کند.

این عضو ارشد مقاومت فلسطین ادامه داد که یکی از موضوعات مهم این بود که رژیم صهیونیستی مانند گذشته تاب‌آوری ادامه حملات به غزه یا هر منطقه دیگری از فلسطین و محیط پیرامونی را ندارد. از این رو بعد از سه روز دست به دامان مصری ها شد تا وارد آتش بس شود.

بنابراین آنچه که در جنگ ۳ روزه غزه رخ داد قابل تامل است. دوران اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی تمام شده است و این بار این مقاومت است که معادلات را تعیین می کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز