۱۹ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

وزارت خارجه چین:

هر طرفی که اصل چین واحد را به چالش بکشد مسئول ایجاد تنش است

هر طرفی که اصل چین واحد را به چالش بکشد مسئول ایجاد تنش است

وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه با صدور بیانیه ای درباره هرگونه تعرض به اصل «چین واحد» هشدار داد و بر حمایت از اصل چین واحد تاکید کرد.

به گزارش نگاه نو، در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: «ما به حمایت قاطعانه از اصل چین واحد و دفاع از تمامیت ارضی چین در کنار جامعه بین المللی ادامه خواهیم داد».

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: «هر طرفی که اصل چین واحد را به چالش بکشاند یا نقض کند مسئول ایجاد تنش در تنگه تایوان خواهد بود».

جزیره تایوان روز سه‌شنبه مدعی شد که رزمایش‌های نظامی چین تنها تمرینی برای تهاجم به این جزیره نیست.

«جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان در نشست خبری گفت که چین علاوه بر هدف الحاق تایوان، می‌خواهد تسلط خود را در بخش‌های زیادی از غرب اقیانوس آرام تثبیت کند.

بر اساس این گزارش، چین، جزیره تایوان را بخشی از خود و اقدامات دولت‌های مختلف جمهوری‌خواه و دموکرات آمریک شامل دیدارها با مقامات تایوانی و فروش انواع تسلیحات به این جزیره را دخالت در امور داخلی چین و مغایر با سیاست اعلامی و ادعایی آمریکا درباره پایبندی به اصل «چین واحد» می‌داند.

وزیر خارجه تایوان در «تایپه» گفت که این شامل کنترل دریاهای چین شرقی و جنوبی از طریق تنگه تایوان و محاصره برای جلوگیری از کمک ایالات متحده و متحدانش به تایوان در صورت حمله است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز