۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

اطلاعات ارتش انگلیس: جنگ در اوکراین وارد مرحله جدیدی می شود

اطلاعات ارتش انگلیس: جنگ در اوکراین وارد مرحله جدیدی می شود

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس شنبه ادعا کرد که جنگ اوکراین در آستانه ورود به مرحله جدیدی است و بیشتر نبردها به یک جبهه تقریباً ۳۵۰ کیلومتری در جنوب غربی از نزدیکی زاپروژیا تا خرسون و به موازات رودخانه دنیپر کشیده شده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از رویترز، وزارت دفاع انگلیس در توییتر اعلام کرد که نیروهای روسیه تقریباً به طور قطع در حال تجمع در جنوب اوکراین هستند که یا یک ضد حمله را پیش‌بینی می‌کنند یا در حال آماده‌سازی برای حمله احتمالی هستند. به ادعای انگلیس، کاروان‌های طولانی کامیون‌های نظامی روسیه، تانک‌ها، توپخانه کششی و سایر سلاح‌ها همچنان از منطقه دونباس اوکراین دور می‌شوند و به سمت جنوب غربی می‌روند.

در این به روز رسانی ادعا شده که «گروه‌های تاکتیکی گردان (BTG) که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نیرو را شامل می شود، در کریمه مستقر شده‌اند و تقریباً به طور قطع برای پشتیبانی از نیروهای روسی در منطقه خرسون استفاده خواهند شد».

طبق بیانیه اطلاعات ارتش انگلیس، نیروهای اوکراین بر روی پل‌ها، انبارهای مهمات، خطوط ریلی با فرکانس فزاینده در مناطق جنوبی اوکراین، از جمله خط راه‌آهن مهمی که خرسون را به کریمه متصل می‌کند، متمرکز شده‌اند.

پیش‌تر، لندن از احتمال جابه‌جایی نیروهای روس در شرق اوکراین خبر داده بود. رکن اطلاعات ارتش انگلیس دوشنبه (اول اوت) مدعی شد: همانطور که هفته گذشته توسط مقامات اوکراینی اطلاع رسانی شد، روسیه احتمالاً تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را از بخش شمالی دونباس به مناطق جنوبی تخصیص می‌دهد.

ارتش انگلیس افزود: روسیه احتمالاً پس از ناکامی در دستیابی به یک پیشرفت عملیاتی قاطع تحت برنامه‌ای که از آوریل دنبال می‌کرد، در حال تعدیل طراحی عملیاتی حمله دونباس خود است. احتمالاً روسیه مواضع خود در جبهه زاپوریژیا را به عنوان یک منطقه آسیب‌پذیر که نیاز به تقویت دارد، شناسایی کرده است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم گفته بود احتمال تغییر مجدد تاکتیک روسیه در جنگ اوکراین وجود دارد. وی در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» ادعا کرد: روس‌ها هم‌اکنون در میدان در بسیاری از زمینه‌ها شکست خورده‌اند. طرح‌های الف و ب و ج پوتین شکست خورده و او ممکن است به دنبال طرح د باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز