۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

روسیه ۶۰ کانادایی را در فهرست تحریم قرار داد

روسیه ۶۰ کانادایی را در فهرست تحریم قرار داد

روسیه در واکنشی تلافی جویانه به اقدامات ضد روسی کانادا، ورود 60 تبعه این کشور به خاک مسکو را ممنوع کرده است.

به گزارش نگاه نو، مسکو گزارش داد که این ممنوعیت ها در تلافی تحریم های کانادا علیه شخصیت های روسی از جمله روزنامه نگاران و رئیس کلیسای ارتدکس روسیه، پاتریارک کریل، در ماه های ژوئن و ژوئیه اعمال شده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فهرست شامل شخصیت‌هایی است که به دلیل فعالیت بدخواهانه‌ علیه روسیه و ارزش‌های سنتی آن شناخته شده هستند.

روسیه همچنین دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را به هدف توهین متهم کرد.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، اقدامات تلافی جویانه بیشتری از طرف روسیه در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و چندین کشور دیگر، مسکو را با تحریم‌های مالی روبرو کردند. اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ میلیارد دلار دارایی افراد ثروتمند روسی را در این کشورها مسدود کرده است که ارزش آنها معادل ۷ میلیارد دلار است.

همچنین بر اساس اعلام کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را که متعلق به افرادی است که گمان می‌رود روابط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم و مسدود کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز