۱۵ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

تحولات نوارغزه؛

استفاده از۱۶تن بمب در غزه و ۸۵ شهید و زخمی/ شلیک۱۶۰موشک به اراضی۴۸

استفاده از۱۶تن بمب در غزه و ۸۵ شهید و زخمی/ شلیک۱۶۰موشک به اراضی۴۸

رژیم صهیونیستی در جریان حملات جدید خود به غزه که از عصر روز جمعه آغاز شده است، ۱۶ تن بمب و گلوله به کار گرفته که تاکنون باعث شهادت و زخمی شدن۸۵نفر شده است.

به گزارش نگاه نو، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و طی آن «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد «سرایا‌ القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و۹ نفر دیگر از جمله یک دختربچه پنج ساله را به شهادت رساندند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات، شلیک موشک‌ به شهرک‌های اطراف نوار غزه و فلسطین اشغالی از جمله جنوب تل‌آویو را آغاز کردند. سرایا القدس در این خصوص اعلام کرد که مبارزان فلسطینی بیش از ۱۰۰ موشک به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه و تل‌آویو شلیک کرده‌اند.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) اعلام کرد، در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو، فرودگاه بن‌گوریون، بئرالسبع، عسقلان، نیفوت و سدیروت را با ۶۰ موشک هدف گرفته است.

سرایا القدس در ادامه بیانیه خود نام عملیات کنونی را که از ساعت ۲۱ دیشب (جمعه شب/ ۱۴ مرداد) آغاز کرده  «وحده الساحات» (وحدت میادین) اعلام کرد.

بعد از آغاز عملیات نظامی جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه نوار غزه در شامگاه جمعه، رسانه‌های محلی بامداد شنبه نیز از تداوم حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوارغزه خبر دادند. گفته می شود رژیم صهیونیستی در این حملات از۱۶ تن بمب و گلوله استفاده کرده است.

منابع فلسطینی نیز می‌گویند یگان‌های ضد هوایی گروه‌های مقاومت در نوار غزه، در حال شلیک به سمت هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی هستند.
تل‌آویو اما در بیانیه‌ای اعلام کرد از ۱۰۰ فروند راکت و موشک شلیک‌شده توسط جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه، فقط حدود ۴۰ فروند توسط سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین رهگیری شدند و مابقی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کردند.

خبرگزاری شهاب همچنین به نقل از سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی گزارش داد که تاکنون حداقل ۸ شهرک‌نشین صهیونیست با جراحت‌های مختلف به بیمارستان‌های آسوتا و برزیلای منتقل شدند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه به شبکه «الجزیره» گفت: حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به غزه، ۱۰ شهید و ۷۵ مجروح برجای گذاشته است. تعدادی از مجروحان که اکثر آنها زنان و کودکان هستند در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حال برخی از آنها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) اعلام کرد، مقاومت فلسطین از دیروز (جمعه) تا به امروز ۱۶۰ راکت و موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز