۹ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

در پی هشدارهای چین؛

نانسی پلوسی از سفر به تایوان چشم پوشی کرد

نانسی پلوسی از سفر به تایوان چشم پوشی کرد

پس از شدت گرفتن هشدارهای مقام‌های ارشد پکن به واشنگتن درباره تایوان، به نظر می‌رسد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصدش را برای سفر به این جزیره کنار گذاشته است.

به گزارش نگاه نو، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با صدور یک بیانیه درباره سفر دوره‌ای خود به تعدادی از کشورهای آسیایی توضیحاتی ارائه داد؛ توضیحاتی که در آن اشاره‌ای درباره سفر احتمالی این مقام ارشد کنگره به تایوان نشده است.

در بیانیه این قانونگذار ارشد دموکرات آمریکایی آمده است: «نانسی پلوسی ریاست هیاتی از کنگره به منطقه ایندوپاسفیک (مناطق حائل دو اقیانوس هند و آرام) از جمله دیدارهایی از سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن، را برعهده دارد. تمرکز این سفر بر امنیت متقابل، مشارکت اقتصادی و حکومت دموکراتیک در منطقه ایندوپاسیفیک خواهد بود».

پلوسی درباره چرایی این سفر گفت: «امروز هیات کنگره ما به ایندوپاسیفیک سفر می‌کند تا بار دیگر بر تعهد قوی و تزلزل‌ناپذیر آمریکا به متحدان و دوستانمان در منطقه تاکید کند. در سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن و با دوستانمان در این منطقه، هیات ما طی دیدارها در سطوح بالا درباره چگونگی به پیش بردن بیشتر منافع و ارزش‌های مشترک خود از جمله صلح و امنیت، رشد اقتصادی و تجارت، همه‌گیری کووید ۱۹، بحران آب و هوا، حقوق بشر و حکومت دموکراتیک صحبت خواهیم کرد. تحت رهبری قوی رئیس‌جمهور بایدن، آمریکا قاطعانه به تعامل هوشمندانه و استراتژیک در منطقه متعهد است و درک می کند که یک ایندوپاسیفیک آرام، آزاد و شکوفا برای رفاه کشور ما و سراسر جهان بسیار مهم است».

در بیانیه نانسی پلوسی و توضیحات او درباره سفر هیات عالی رتبه کنگره آمریکا هیچ اشاره‌ای به سفر احتمالی او به تایوان نشده است؛ سفری که طی روزهای اخیر بسیار خبرساز شده و هشدارهای شدید مقام‌های چین درباره این سفر را به دنبال داشته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز