۸ مرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

تظاهرات طرفداران صدر در منطقه الخضرا ۳۵ زخمی برجای گذاشت

تظاهرات طرفداران صدر در منطقه الخضرا ۳۵ زخمی برجای گذاشت

تظاهرات جریان صدر در عراق در مخالفت با نامزدی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری این کشور آغاز شد. این تظاهرات تاکنون باعث زخمی شدن 13 نیروی امنیتی و نیز 22 تن از معترضین شده است.

به گزارش نگاه نو، حامیان مقتدی صدر با رد نامزدی محمد شیاع السودانی برای ریاست دولت، در ورودی منطقه سبز پایتخت عراق تظاهرات کردند.

حامیان صدر دفاتر جنبش الحکمه به رهبری عمار الحکیم را پس از سخنرانی وی در خصوص تظاهرات جنبش صدر بستند.

 در حالی که تظاهرات حامیان صدر در اعتراض به جلسه احتمالی پارلمان برگزار شده است، منابع عراقی اعلام کردند: امروز هیچ جلسه ای از سوی پارلمان عراق برگزار نمی شود و هیچ تاریخی برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر تعیین نشده است.

حامیان مقتدی صدر در حال عبور از موانع بتنی که توسط نیروهای امنیتی بر روی پل جمهوریه برای جلوگیری از پیشروی آنها به سمت منطقه سبز قرار داده شده است، هستند.

تظاهرات حامیان صدر در میدان تحریر در بغداد در اعتراض به جلسه احتمالی پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر برگزار شده است.

روز گذشته برخی منابع گفته بودند که تظاهرات امروز (شنبه) توسط جریان صدر، دستگاه قضایی کشور را هدف قرار خواهد داد. به گفته آنها «دستگاه قضایی عراق با تصمیمات خود، برندگان انتخابات ۱۰/۱۰/۲۰۲۱ را از حق تشکیل دولت اکثریت برای تغییر و اصلاحات مطابق با شرایط دموکراتیک و قانون اساسی محروم کرده است.

طرفداران جریان حکمت ملی عراق ساعت ۱۶ عصر دیروز (جمعه) به وقت محلی تظاهراتی در میدان الخلانی واقع در مرکز بغداد، در راستای حمایت از نامزدی نخست وزیری محمد شیاع السودانی برگزار کردند.

به دنبال تجمع روز جمعه طرفداران جریان حکمت ملی عراق در میدان الخلانی در مرکز بغداد، هواداران جریان صدر مقابل دفاتر جریان حکمت ملی عراق به ریاست سید عمار حکیم در برخی از مناطق بغداد تجمع کرده و شعارهایی را علیه جریان حکمت سر دادند.

هواداران سید مقتدی صدر رهبر جریان حکمت ملی عراق تصویر او را روی مقر جریان حکمت ملی به ریاست سید عمار حکیم در بغداد قرار دادند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز