۲۹ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

سرگئی لاوروف:

اهداف روسیه در اوکراین دیگر محدود به دونباس نیست

اهداف روسیه در اوکراین دیگر محدود به دونباس نیست

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، اهداف جغرافیایی «عملیات نظامی ویژه» مسکو در اوکراین محدود به دونباس نیست.

به گزارش نگاه نو به نقل از رویترز، لاوروف گفت این اهداف، دیگر به منطقه شرق اوکراین نبوده و قلمروهای دیگری را نیز در بر می‌گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، اگر غربی‌ها همچنان به ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین ادامه دهند، این اهداف باز هم گسترده‌تر خواهند شد.

او اشاره کرد که کشورهای غربی مانع از اتخاذ گام‌های سازنده از سوی اوکراین می‌شوند و به کی‌یف این شانس داده نمی‌شود که با روسیه مذاکره کند.

لاوروف افزود، غربی‌ها در تلاش هستند دبیرکل سازمان ملل را وارد بازی «غلات اوکراینی» کنند. مسکو پیامی به دبیرکل فرستاده و در آن بر لزوم افزودن بندی درباره غلات متعلق به روسیه در توافق استانبول تأکید کرده است.

این مقام روس گفت، به نفع اروپایی‌ها نیست که روابط خود را با روسیه قطع کرده و به گاز طبیعی مایعی روی بیاورند که آمریکا در تلاش است به آن‌ها «قالب کند». در نهایت اتحادیه اروپا ناچار خواهد شد اصلاحیه‌هایی بر روی تحریم‌ها علیه روسیه اعمال کند.

پیش از این مقامات روس بارها به کشورهای غربی هشدار داده بودند که ارسال سامانه های موشکی دوربرد به اوکراین موجب خواهد شد نیروهای روس مواضعی را هدف قرار دهند که پیش از این هدف قرار نگرفته‌اند.

با این حال «جان کربی» سخنگوی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا برای ارتباطات راهبردی اعلام کرد که دولت جو بایدن اواخر هفته بسته کمک‌های تسلیحاتی و نظامی برای اوکراین که شامل سیستم‌های پرتاب متحرک هایمارس است را معرفی و اعلام خواهد کرد.

کربی در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: «در اواخر این هفته، دولت بسته بعدی تسلیحات و تجهیزات مربوط به ریاست جمهوری را به اوکراین اعلام خواهد کرد. این بسته شامل HIMARS های بیشتری خواهد بود… و همچنین شامل چند نوع از سیستم های موشک پرتاب چندگانه (MLRS) و مهمات توپخانه‌ای نیز می‌شود».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز