۲۲ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

امروز رخ داد؛

وضعیت اضطراری در سریلانکا؛ دفتر نخست وزیری محاصره شد

وضعیت اضطراری در سریلانکا؛ دفتر نخست وزیری محاصره شد

روز چهارشنبه هم‌زمان با گریختن رئیس‌جمهور مستعفی سریلانکا از این کشور، معترضان دفتر نخست‌وزیری این کشور را محاصره کردند.

به گزارش نگاه نو به نقل از روزنامه‌ «تایمز آف ایندیا»، ظهر چهارشنبه گروه‌های بزرگی از معترضان در حالی که شعارهای ضد دولتی سر داده و پرچم سریلانکا را در دست داشتند به سمت دفتر نخست‌وزیری این کشور که حرکت کرده و آن را محاصره کردند. «رانیل ویکرماسینگه» نخست وزیر این کشور اعلام کرده در صورت توافق احزاب برای تشکیل دولت استعفا خواهد داد.

این روزنامه نوشت: نیروهای پلیس روز چهارشنبه با پرتاب گاز اشک‌آور تلاش کردند جمعیت را متفرق کنند اما موفق نشدند و معترضان همچنان به پیشروی به سمت دفتر نخست‌وزیری ادامه می‌دهند.

برخی دیگر از وبگاه‌های خبری نیز ویدئوهایی از حضور گسترده نیروهای نظامی در مجاورت دفتر نخست‌وزیری سریلانکا منتشر کرده‌اند.

به گفته رسانه‌ها، در پایتخت سریلانکا حکومت نظامی اعلام شده و با فرار رئیس جمهور مستعفی، نخست‌وزیر وضعیت اضطراری در این کشور اعلام کرده است.

این تحولات در حالی رقم خورده است که دفتر نخست‌وزیری امروز اعلام کرده «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا این کشور را ترک کرده و به مالدیو رفته است. وی نیز درپی بالا گرفتن بحران در این کشور از مقام خود استعفا داده بود.

معترضان روز شنبه در بحبوحه خشم فزاینده نسبت به مدیریت بحران اقتصادی که کشور را فلج کرده است، به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند و راجاپاکسا، قبل از تجمع معترضان در محوطه برای استعفا از اقامتگاه رسمی خود در «کلمبو» گریخت.

در ادامه این ناآرامی‌ها، منابع خبری شنبه شب به وقت تهران از آتش زدن اقامتگاه نخست وزیر این کشور خبر دادند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز