۲۲ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

احزاب مصری:

فرصت تفاهم عربی- ایرانی زیاد است

فرصت تفاهم عربی- ایرانی زیاد است

جنبش «الحرکة المدنیة الدیمقراطیة المصریة» (جنبش مدنی دموکراتیک مصر) که چندین حزب عضو آن هستند، بیانیه‌ای درباره احتمال تشکیل ائتلاف نظامی با مشارکت رژیم صهیونیستی صادر کرد.

به گزارش نگاه نو، در این بیانیه که پیش از برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با حضور رئیس جمهور آمریکا در جده، صادر شده بر مخالفت قاطع با هر گونه مشارکت در طرح‌های دفاعی عربی تحت رهبری آمریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی تأکید شده است.

در بیانیه یاد شده ضمن مخالفت با سیاست ایجاد محورهای نظامی آمده است که این امر تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است و احزاب مصر با وارد کردن منطقه و ملت‌های عربی به ویژه مصر در این سیاست مخالف هستند.

بنابر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، احزاب مصر در بیانیه مذکور تأکید کردند که جایگزینی ائتلاف نظامی با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا به جای دفاع جمعی عربی، امنیت برای کشورهای عربی را تضمین نمی‌کند بلکه تنها به نفع رژیم صهیونیستی است و از لحاظ سیاسی و امنیتی نیز به ضرر حقوق ملت فلسطین برای بازپس‌گیری اراضی اشغالی آن و تحقق استقلال ملی و کرامت انسانی است.

در این بیانیه آمده است که احزاب و شخصیت‌های جنبش «الحرکه المدنیه الدیمقراطیه» به وجود فرصت‌های زیاد برای حصول تفاهم عربی- ایرانی در تمامی زمینه‌ها اطمینان دارند و از دولت‌های تهران، عربستان و امارات برای شناسایی این فرصت‌ها و احیای سیاست دوستی و حسن همجواری دعوت می‌کنند.

جنبش مذکور در بیانیه خود بر پایبندی قاطعانه و فراگیر به قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص عاری شدن منطقه غرب آسیا از سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه خلع سلاح رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز