۱۳ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

پس از قتل جوان سیاهپوست؛

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به خشونت کشیده شد

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به خشونت کشیده شد

نیروهای پلیس ایالات متحده که به خشونت با مظنونین به خصوص سیاهپوستان مشهور هستند، در جدیدترین رفتار تبعیض‌آمیز 60 بار به سمت یک جوان 25 ساله در جریان یک عملیات تعقیب و گریز شلیک می‌کنند و این موضوع زمینه اعتراضات را در این کشور فراهم می کند.

به گزارش نگاه نو، روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در این خصوص گزارش کرد، در چهارمین روز از اعتراضات پس از شلیک مرگبار نیروهای پلیس «آکرون» ایالت «اوهایو» به «جیلند واکر» جوان سیاهپوست آمریکایی، نیروهای امنیتی این شهر روز گذشته (یکشنبه) برای متفرق کردن معترضان که مقابل ساختمان دادگاه تجمع کرده بودند و علیه پلیس شعار می‌دادند، از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

واکر روز ۲۷ ژوئن (ششم تیر ماه) پس از آن که نیروهای پلیس به دلیل تخلف رانندگی به وی دستور ایست دادند و در جریان یک عملیات تعقیب و گریز ۶۰ بار به وی تیراندازی کردند، جان خود را از دست داد.

یکی از خبرنگاران در صحنه می‌گوید که نیروهای پلیس از دهها قوطی گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده است. شدت اعتراضات علیه خشونت پلیس به قدری است که نیروی پلیس آکرون در بیانیه ای اعلام کرد که خودرویی که واکر بر آن سوار بوده است، روز قبل از آن که کشته شود، تحت تعقیب پلیس بوده است.

نیروهای پلیس آکرون اوهایو موجی از گازهای اشک‌آور را به سمت معترضانی پرتاب کردند که مقابل دادگاه اصلی شهر شب گذشته (یکشنبه) تجمع کرده بودند.

طبق این گزارش،‌ دور جدیدی از اعتراضات علیه خشونت پلیس آمریکا درست ساعاتی پس از آن آغاز شد که اداره پلیس آکرون، تصاویر دوربین کمری نیروهای پلیس را منتشر کرد که در آن تیراندازی مرگبار به واکر نشان داده شده بود.

وبگاه «WKYC» گزارش کرد، پلیس ضدشورش آکرون در واکنش به اقدام معترضان در برداشتن موانع از مقابل ادارات پلیس این شهر از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز