۱۲ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

برای دومین بار طی یک هفته گذشته؛

محمد بن سلمان امروز میزبان مصطفی الکاظمی است

محمد بن سلمان امروز میزبان مصطفی الکاظمی است

منابع خبری از سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان خبر دادند و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز در جده میزبان الکاظمی خواهد بود.

به گزارش نگاه نو، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نتایج مذاکراتش با مقامات ایرانی در سفر اخیرش به تهران را به اطلاع مقامات سعودی خواهد رساند.

ایلاف گزارش داد: انتظار می‌رود که الکاظمی، موضع تهران در قبال گفتگو با ریاض را به رهبران سعودی منتقل کند که مقدمه حل مشکلات میان دو کشور و به تبع آن از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک میان دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر عراق روز شنبه هفته گذشته به عربستان و سپس به ایران سفر کرد و پیگیری روابط تهران و ریاض از مهم ترین اهداف این سفر اعلام شد.

این درحالی است که عراق طی سال گذشته میزبان چند دور گفتگو میان عربستان و تهران با هدف بهبود رابط میان دو کشور عربستان و ایران بود.

همچنین عراق در نشست جده در نیمه ماه جاری میلادی با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر و اردن شرکت خواهد کرد.

چندی قبل «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که دور پنجم گفتگوها میان عربستان و ایران در بغداد در فضایی مثبت پایان گرفت.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که بغداد پس از دور پنجم، میزبان دور جدید گفتگوها میان تهران و ریاض خواهد بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز