۶ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

نشریه چاینا دیلی؛

حفظ قدرت به نام مردم سالاری خیانت به روح و ارزش های واقعی دمکراسی است

حفظ قدرت به نام مردم سالاری خیانت به روح و ارزش های واقعی دمکراسی است

چاینا دیلی در مقاله‌های با اشاره به رویکرد دوگانه سیاستمداران آمریکایی نوشت: حفظ قدرت به نام مردم سالاری خیانت به روح و ارزش های واقعی دموکراسی است.

گزارش نگاه نو این رسانه در ادامه تاکید کرد: وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز پنجشنبه گفت رفتار و اقدامات خودخواهانه سیاستمداران آمریکایی برای حفظ سلطه به نام مردم سالاری خیانت به روح و ارزش های واقعی مردم سالاری است. آنها دشمن مردم سالاری هستند.

او این سخن را در پاسخ به پرسشی درباره نظرسنجی اخیر Yahoo News/YouGov اظهارداشت که نشان می دهد حدود نیمی از شهروندان امریکا معتقدند شاید در آینده در امریکا مردم سالاری وجود نداشته باشد.

نظرسنجی دیگری از سوی موسسه گالوپ نیز نشان می دهد که ۵۰ درصد از شرکت کنندگان گفته اند امریکا ارزش های اخلاقی ضعیفی دارد.

وانگ با اشاره به گزارش های مربوطه، گفت مردم سالاری امریکایی نه تنها در داخل ، بلکه در خارج از این کشور نیز رسوا شده است .

او گفت برای سیاستمداران آمریکایی، مردم سالاری ابزاری برای کسب منافع شخصی و حزبی در داخل و سلاحی برای خدمت به منافع آنها در خارج است.

او به گزارش مرکز تحقیقاتی پیو در اوایل ماه جاری اشاره کرد که نشان می دهد ۶۵ درصد از بزرگسالان از هردو حزب امریکا می‌گویند که همه یا بیشتر افرادی که به دنبال پست در سطح محلی، ایالتی یا فدرال هستند، این کار را برای تأمین منافع شخصی خود انجام می‌دهند.

وانگ گفت حتی در زمانی که محبوبیت مردم سالاری امریکایی به پایین ترین حد خود در داخل و خارج رسیده است، سیاستمداران امریکایی همچنان به دنبال صدور مردم سالاری و ارزش های امریکایی هستند.

وانگ گفت امریکا همچنین به دنبال ترسیم خطوط عقیدتی و حمایت از ذهنیت جنگ سرد در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، علم و تبادلات مردمی است که همکاری های مرسوم بین‌المللی و قوانین جاری را مختل می‌کند.

او گفت سیاستمداران آمریکایی نه تنها مورد مخالفت مردم آمریکا ، بلکه مورد تحقیر مردم سراسر جهان قرار دارند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز