۵ تیر ۱۴۰۱
کپی شد!

یک مقام آلمانی؛

گروه ۷ به دنبال محدود کردن قیمت نفت روسیه است

گروه ۷ به دنبال محدود کردن قیمت نفت روسیه است

یک مقام دولت آلمان اندکی پیش از آغاز اجلاس سالانه سه روزه گروه 7 گفت رهبران این گروه در حال انجام گفتگوهای بسیار سازنده در مورد محدودیت احتمالی واردات نفت روسیه هستند.

به گزارش نگاه نو، این پیشنهاد بخشی از بحث های گسترده تر گروه ۷ در مورد چگونگی تشدید فشار بر کرملین بدون دامن زدن به معضل تورم جهانی است.

انتظار می‌رود منازعه اوکراین، کمبود انرژی و مواد غذایی و چشم‌انداز تیره‌تر اقتصاد جهانی بر دستور کار نشستی که امسال در استراحتگاهی قلعه‌ای در آلپ در جنوب آلمان برگزار می‌شود، سایه افکند.

ایالات متحده، کانادا و انگلستان در حال حاضر واردات نفت روسیه را ممنوع کرده‌اند، در حالی که رهبران اتحادیه اروپا با بسته‌ای موافقت کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تحریم‌های کرملین به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین، اجرایی خواهد شد.

با این حال، با افزایش شدید قیمت انرژی، غرب نگران است که چنین تحریم‌هایی عملاً ضربه‌ای به ساختار نظامی روسیه وارد نکند زیرا این کشور حتی با کاهش حجم صادرات، درآمد بیشتری خواهد داشت.

به گفته مقامات، سقف قیمت می تواند این معضل را حل کند در حالی که از محدود کردن بیشتر عرضه نفت و افزایش تورم جلوگیری می کند. اما عملکرد مطلوب این راهکار به خرید از واردکنندگان بزرگ مانند هند و چین محتاج است.

یک مقام مسئول آلمانی در این خصوص گفت: «ما در مسیر خوبی برای رسیدن به توافق هستیم.»

این مقام گفت که گروه ۷ همچنین در حال بحث در مورد نیاز به ترکیب اهداف جاه طلبانه اقلیمی با نیاز برخی کشورها به اکتشاف میادین جدید گازی است زیرا اروپا مجبور است به سرعت خود را از واردات گاز روسیه دور کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز