۳۱ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

جو بایدن:

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بسیار محتمل است

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بسیار محتمل است

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد که پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بسیار محتمل است.

به گزارش نگاه نو، علی‌رغم اظهارات «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره لزوم حرکت قدم به قدم و حساب‌شده درخصوص اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین، کاخ سفید اما نسبت به عضویت کی‌یف امیدوار است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند با اطمینان بگوید که اوکراین به عضویت اتحادیه اروپا در می‌آید، تصریح کرد: «فکر می‌کنم به احتمال زیاد این اتفاق بیفتد».

وی همچنین با رد گزارش‌ها درباره احتمال سفرش به اوکراین، گفت قصد ندارد در سفرهای آتی خود به اروپا و منطقه غرب آسیا، از اوکراین نیز بازدیدی داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین روسیه را به ایجاد بحران جدید آوارگان و افزایش بی‌سابقه تعداد پناهجویان به دلیل عملیات ویژه‌ای که در اوکراین انجام داده، متهم کرد.

بایدن با صدور بیانیه‌ای در این‌باره مدعی شد: «در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین، ما اخیراً به یک نقطه بد رسیده‌ایم؛ طبق گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از صد میلیون نفر در حال حاضر به اجبار آواره شده‌اند، که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ است».

روز دوشنبه بود که بورل با مثبت دانستن نظر کمیسیون اروپا برای عضویت اوکراین در این اتحادیه، اما تاکید کرد که لازم است در این زمینه قدم به قدم حرکت شود.

پیش از این، یک مقام در دفتر ریاست‌جمهوری لهستان افشا کرده بود که برخی کشورهای اروپایی مانع از انتخاب اوکراین به عنوان کاندید عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز