۲۷ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

جو به عربستان نرو! رژیم منفور سعودی را فراموش کن!

انتقاد نیوزویک از سفر جو‌بایدن به عربستان سعودی

انتقاد نیوزویک از سفر جو‌بایدن به عربستان سعودی

نشریه آمریکایی نیوزویک با اشاره به سفر بایدن به عربستان نوشت: جو (بایدن به عربستان) نرو! رژیم منفور سعودی را فراموش کن و به سراغ نفت ایران برو.این در حالی است که جو بایدن به تازگی گفته است : من برای شرکت در یک نشست بین المللی به عربستان سعودی سفر می کنم نه دیدرا با بن سلمان!

نیوزویک نوشت: بایدن که در کارزار انتخاباتی قول داده بود که با عربستان سعودی همچون یک رژیم منفور رفتار کند، اکنون به نظر می رسد که به مانند دیگر روسای جمهوری آمریکا، به دلیل تشنگی ایالات متحده برای نفت ارزان عربستان، به زانو در آمده است.

کاخ سفید اعلام کرده بود که «بایدن بین تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۶ تیرماه) به خاورمیانه سفر خواهد کرد».

در حالی که دیوان پادشاهی سعودی از سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان در ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیرماه) برای دیدار با ملک سلمان و ولی‌عهد این کشور خبر داد ، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری گفت: من برای شرکت در یک نشست بین المللی به عربستان سعودی سفر می کنم و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور نیز در میان شرکت کنندگان خواهد بود و هدف من از سفر به عربستان، دیدار با بن سلمان نیست.

این در حالی است که دیوان پادشاهی این کشور اعلام کرده بود که «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیرماه) برای دیدار با پادشاه عربستان و ولی‌عهد سعودی به این کشور سفر می‌کند».

دفتر پادشاهی عربستان افزود: «بایدن در جریان این سفر قرار است در اجلاسی شرکت کند که ملک سلمان از رهبران شورای همکاری و کشورهای مصر، اردن و عراق برای حضور در آن دعوت کرده است».

کاخ سفید اعلام کرد که «بایدن این سفر خود را از اسرائیل آغاز خواهد کرد، همچنین برای گفت‌وگو با تشکیلات خودگردان فلسطین و تأکید بر حمایت قاطع خود از راهکار تشکیل دو کشور، به کرانه باختری سفر خواهد کرد»

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز